سازه های برتر جهان | تیم طراحی و معماری DREAM DESIGN
سازه های برتر جهان

سازه های برتر جهان

نویسنده: مسعود زرافشان

5 ساله مشغول به برنامه نویسی هستم و برنامه نویس واقعیت مجازی و واقعیت افزوده به همراه طراحی سایت و تولید محتوا هم انجام می دم. عاشق هنر و فناوریهای نو و جدید هستم و امیدوارم بتونم در آینده خالق فناوریهای نو باشم...

9 جولای, 2019

سازه های برتر در جهان نماد فناوری، علم و هنر بالا در هر کشور می باشند. همچنین از دیرباز تاکنون سازه ها و هتل های عجیب و زیبا، ابزاری برای جذب توریست بوده و هستند. این امر تا جایی پیش می رود که امارات متحده عربی، بزرگترین درآمد غیر نفتی خود را از توریست های خارجی، جهت بازدید از آسمان خراش ها و هتل های دیدنی و لوکس خود دارد.

1 –  گرانترین سازه جهان، ابراج البیت در مکه:

سازه ابراج البیت

          شاید باور این موضوع برای شما سخت باشد که گرانترین سازه جهان در عربستان قرار دارد اما این سازه، گرانترین سازه موجود در جهان با ارزشی قالب بر 15 میلیارد دلار می باشد. این هتل که در سال 2012 بازگشایی شد، توسط شرکت دارالهندسه، شرکت مهندسی و ساخت و ساز لبنانی طراحی، و توسط گروه سعودی بن لادن ساخته شد. این هتل زیبا و شکوهمند 601 متر ارتفاع دارد، بزرگترین برج کشور عربستان سعودی است و به لحاظ حجم بالای ساختمان بالغ بر 1500000 متر مربع مساحت دارد که آن را به بزرگترین ساختمان جهان تبدیل کرده است. این هتل که در نوک آن حلال ماهی از جنس طلا قرار دارد، می تواند تا 100000 مهمان را در خود جا دهد. همچنین ساعت موجود در این برج، با قطر 43 متری خود، بزرگترین ساعت موجود در جهان می باشد.

2 – هتل ماریانا بی سندز، سازه ای خارق العاده در سنگاپور:

سازه هتل ماریانا بی سندز

این سازه که در ساخت آن 5.5 میلیارد دلار هزینه شده است در خلیجی در بخش جنوبی سنگاپور قرار دارد و به دلیل چشم انداز بسیار زیبایی که دارد یکی از لوکس ترین هتل های موجود در جهان به شمار می رود. چیزی که ماریانا بی سندز را از سایر هتل های لوکس در جهان متمایز می کند، بلندترین پارک آسمانی با بزرگترین استخر روی سقف این هتل است است که در ارتفاع 200 متری قرار دارد.

سازه هتل ماریانا بی سندز
سازه های برتر جهان

 کارکنان این هتل – که از سال 2010 تاکنون در حال فعالیت است – به زبان های کره ای، چینی، مالایی، ژاپنی و انگلیسی تسلط کامل دارند.

3 – سازه برج العرب، اولین هتل لوکس دنیا:

سازه برج العرب

          هتل برج العرب که به عنوان اولین هتل 7 ستاره دنیا شناخته می شود، دارای 321 متر ارتفاع بوده و به شکل یک 7 می باشد که یک دکل به آن متصل می باشد. نکته بسیار جالبی که در رابطه با این سازه وجود دارد این است که 7 طبقه از آن به شکل آکواریوم زیر دریا قرار دارد. همچنین این هتل فوق العاده لوکس، در یک جزیره مصنوعی ساخته شده است. اتاق های این هتل، که همیشه بر سر تعداد ستاره های آن بحث بوده، دارای متراژی بین 169 تا 780 متر می باشد و کمترین هزینه ای که می توانید با آن در این هتل 7 ستاره، اتاق رزرو کنید 6000 درهم است. هزینه سرو غذا نیز در برج العرب کمتر از 1000 درهم نیست.

4 – سازه کاخ امارات ابوظبی، دومین هتل لوکس دنیا:

سازه کاخ امارات ابوظبی

          کاخ امارات که با نام قصر امارات نیز شناخته می شود، دومین هتل 7 ستاره در دنیا است و در شهر ابوظبی امارات قرار دارد. هزینه ساخت این هتل چیزی حدود 3 میلیارد دلار است که می توان آن را نیز یکی از سازه های گران قیمت دنیا به حساب آورد. این هتل که در تاریخ 2005 بازگشایی شد توسط تیم هتلداری Kempinski اداره می شود و علی رغم لوکس بودن آن، هزینه اقامت در این هتل تنها 470 دلار برای هر نفر می باشد. کاخ امارات ابوظبی چیزی در حدود 2600 نفر کارمند دارد و از 50 ملیت مختلف در این هتل کار می کنند. در ساخت این هتل از لوکس ترین و بروز ترین امکانات روز دنیا استفاده شده و باعث شده تا این هتل، به یکی از هتل های لوکس جهان تبدیل شود.

5 – مرکز تجارت جهانی یک، نیویورک آمریکا:

سازه مرکز تجارت جهانی یک

          مرکز تجارت جهانی یک (One World Trade Center) که به صورت ساده شده به آن WTC1 هم گفته می شود، ساختمان جدید مجموعه مرکز تجارت جهانی می باشد که در جنوب منهتن در ایالت نیویورک آمریکا قرار دارد. این ساختمان، ساختمان اصلی مرکز تجارت جهانی است که در اوایل با نام برج آزادی شناخته می شده و هنوز هم در عوام با این نام شناخته می شود. هزینه ساخت این سازه بسیار زیبا 3.8 میلیارد دلار برآورد شده و ساخت آن چیزی حدود 8 سال به طول انجامیده است. این سازه با 105 طبقه و 541 متر ارتفاع بلندترین آسمان خراش ایالات متحده آمریکا است و از بلندترین سازه های جهان به شمار می آید.

6 – سازه برج خلیفه، دبی:

سازه برج خلیفه

          زمانی که سخن از سازه های برتر جهان به میان می آید نمی توان برج خلیفه را نادیده گرفت چرا که این سازه زیبا که در دبی قرار دارد، بلندترین آسمان خراش دنیا است. هزینه ساخت این برج که با نام برج دبی هم شناخته می شود، 1.5 میلیارد دلار برآورد شده است. این سازه با 163 طبقه و 828 متر ارتفاع در حال حاضر بلندترین سازه ای است که به دست بشر ساخته شده و ساخت آن چیزی حدود 6 سال به طول انجامیده است. طراحی این برج توسط یکی از بزرگترین شرکت های معماری جهان در آمریکا به نام اسکیدمور، اوینگز و مریل (Skidmore, Owings & Merrill LLP) که به اختصار اس او ام (SOM) هم نامیده می شود صورت گرفته و در ساخت آن از معماری اسلامی، گل نرگس زرد و طبیعت صحرا، الهام گرفته شده است. در بیرون این برج یکی از زیباترین فواره های موجود در دنیا قرار دارد که با هزینه 218 میلیون دلار ساخته شده و در آن از 6600 لامپ با 25 رنگ مختلف استفاده شده است. همچنین ارتفاع این فواره 250 متر است که قابلیت پرتاب آب تا ارتفاع 150 متر را دارد.

7 – تلسکوپ پن استارز، سازه نجومی در هاوایی:

تلسکوپ پن استارز
Pan-STARRS1 Observatory atop Haleakala Maui at sunset. Credit: Photo by Rob Ratkowski

          این تلسکوپ که نامش از ستاره دنباله داری به نام پن استارز گرفته شده، بر فراز هالکالای هاوایی قرار گرفته است. رصدخانه پن استارز (Pan-STARRS) دارای بزرگترین دوربین نجومی جهان است که کیفیت آن 1.4 گیگاپیکسل است. نکته بسیار جالبی که در رابطه با این تلسکوپ باید بدانید این است که داده های این تلسکوپ که از اسکن آسمان در طول موج های مختلف بدست آمده و در حدود 4 سال جمع آوری شده است، قرار است که در دسترس عموم قرار گیرد تا میلیون ها نفر سرتاسر جهان بتوانند به این داده ها دسترسی داشته و اکتشافات بسیاری را انجام دهند.

8 – آسمان خراش 101 در تایپه، تایوان:

سازه آسمان خراش 101

          آسمان خراش 101، برجی 101 طبقه در تایپه، در کشور تایوان قرار دارد. در گذشته این برج با نام مرکز مالی تایپه نیز شناخته میشده اما به مرور زمان نام برج 101 را به خود گرفته است. نکته بسیار جالب در رابطه با این آسمان خراش 508 متری این است که این سازه در منطقه زلزله خیز بنا شده تا مقاومت آن در برابر زلزله به نمایش کشیده شود. شاید برای شما جالب باشد که بدانید در این منطقه حدودا 200 مرتبه در سال زلزله می آید و به جز زلزله، طوفان های این منطقه در برخی اوقات به 250 کیلومتر بر ساعت هم می رسد. راز مقاومت این آسمان خراش در برابر زلزله و این توفان های سهمگین، استفاده از گوی فولادی به وزن 660 تن است که بین طبقه های 87 تا 92 قرار گرفته و به 16 عدد بازوی فولادی متصل شده است. این پاندول عظیم تعادل برج را در برابر زلزله ها و طوفان های شدید به خوبی حفظ می کند.

——- مطالب مرتبط ——–

لاندری روم در دکوراسیون داخلی چیست؟

لاندری روم در دکوراسیون داخلی چیست؟

در این مقاله در DREAM DESIGN در رابطه با لاندری روم در دکوراسیون داخلی که محلی اختصاصی در رابطه با شست و شوی لباس است صحبت کرده ایم. با ما همراه باشید.

0 نظر

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *