نکاتی در مورد روش اجرای باگوآی در فنگ شویی | تیم طراحی و معماری DREAM DESIGN
نکاتی در مورد روش اجرای باگوآی در فنگ شویی

نکاتی در مورد روش اجرای باگوآی در فنگ شویی

نویسنده: مسعود زرافشان

5 ساله مشغول به برنامه نویسی هستم و برنامه نویس واقعیت مجازی و واقعیت افزوده به همراه طراحی سایت و تولید محتوا هم انجام می دم. عاشق هنر و فناوریهای نو و جدید هستم و امیدوارم بتونم در آینده خالق فناوریهای نو باشم...

31 آگوست, 2019

          امروزه روش های بسیاری جهت کمک به دکوراتورها جهت چیدمان انواع فضاهای داخلی در اختیار آنها قرار گرفته است. یکی از آسان ترین این کارها رجوع به روش های چیدمان انواع بخش های خانه، با توجه به سبک دکوراسیون مورد نظر می باشد. در این میان روشی وجود دارد که اهداف بسیار جالبی را دنبال کرده و قدمت بسیار زیادی در علم دکوراسیون داخلی داشته است. نام این روش باگوآی در فنگ شویی است که DREAM DESIGN در این مقاله سعی کرده تا شما را به طور کلی با این مفهوم آشنا سازد. همچنین در صورتی که در رابطه با خود فنگ شویی اطلاعاتی ندارید می توانید مقاله سایت با عنوان آشنایی با علم فنگ شویی در چیدمان را مطالعه فرمایید تا اطلاعات مفیدی را به دست آورید.

– فنگ شویی و اهداف آن

نکاتی در مورد روش اجرای باگوآی در فنگ شویی
نکاتی در مورد اجرای فنگ شویی در دکوراسیون منزل

          همانطور که در بالا گفتیم در رابطه با فنگ شویی اطلاعات مفیدی را در مقالات سایت می توانید پیدا کنید اما در اینجا نیز در رابطه با آن اطلاعات مختصری را ذکر خواهیم کرد.

علم فنگ شویی یعنی روش هایی که می توان با آنها باعث جریان انرژی مثبت در محیط داخلی شد و در کنار آن سلامتی روح و جسم، ثروت، شادابی و … را به دنبال داشت.

از مهمترین عواملی که در فنگ شویی دنبال می شود می توان به نظم در فضا و استفاده از عناصر و فرم های نرم و دایره ای شکل اشاره کرد.

– نقشه باگوآی در فنگ شویی چیست؟

نکاتی در مورد روش اجرای باگوآی در فنگ شویی
نکاتی در مورد روش اجرای باگوآی در فنگ شویی

          در علم فنگ شویی روش هایی برای شناسایی محیط و چیدمان محیط داخلی وجود دارد. باگوآی یکی از آن روش هایی است که در علم فنگ شویی بسیار معروف بوده و طرفداران خود را دارد.

باگوآی در زبان چینی به معنی 8 ضلعی می باشد. باگوآی در فنگ شویی دارای یک نقشه هشت ضلعی است که بخشی هم برای آن مرکز آن در نظر گرفته شده است. در مجموع این نقشه دارای 9 بخش است که هرکدام در رابطه با بخش های مهم و حیاتی زندگی می باشد.

همچنین باگوآی دارای یک مربع است که به آن مربع لوشو نیز می گویند. این مربع دارای 9 خانه (به صورت 3*3) است که در هر خانه عددی قرار دارد و مجموع هر ردیف و یا هر ستون برابر با 15 می باشد. از این نقشه ها برای تعیین سه جنبه عشق، سلامتی و ثروت در خانه استفاده می شود.

– استفاده از نقشه باگوآی در چیدمان منزل

نکاتی در مورد روش اجرای باگوآی در فنگ شویی
نکاتی در مورد روش اجرای باگوآی در فنگ شویی

          برای استفاده از نقشه باگوآی کافی است که نقشه هوایی ساختمان خود را تهیه کرده و آن را توسط قطب نما ترازبندی کنید. همچنین لازم است بدانید که برای باگوآی می بایست این عملیات را از درب ورودی خانه در نظر بگیرید.

منظور از ترازبندی یعنی شمال و جنوب ساختمان را برروی نقشه مشخص کنید. سپس نقشه خانه را طوری در دست بگیرید که جهت شمال خانه به سمت شما و جهت جنوب، به سمت جلوی شما باشد.

حال می توانید نقشه 9 قسمتی باگوآی را برروی نقشه منزل خود قرار داده و ببینید که هر بخش از خانه، در کدام بخش از نقشه قرار گرفته و بر طبق آن چیدمان را انجام دهید.

در ادامه با برخی از روش ها در چیدمان هر بخش به علاوه عناصری که می توان در هر بخش استفاده کرد آشنا خواهید شد.

نکاتی در مورد روش اجرای باگوآی در فنگ شویی
نکاتی در مورد روش اجرای باگوآی در فنگ شویی

– منطقه شماره 1 در نقشه باگوآی

          جای این منطقه دقیقا در شمال، در وسط ساختمان است. عنصر این بخش آب بوده و استفاده از آب و نمادهای مربوط به آن به شدت سفارش می شود.

از این بخش در خانه بهتر است برای اتاق کار و حرفه استفاده شود چرا که این منطقه در باگوآی مختص به این موضوع است.

در این منطقه بهتر است میز کارتان را در جایی قرار دهید که به تمامی بخش های اتاق کارتان تسلط داشته و بتوانید درب ورودی اتاق کارتان را ببینید.

در این بخش، استفاده از آکواریوم، تنگ ماهی، تابلوهایی با طرح آب و طرح هایی که نشان دهنده موفقیت شغلی است بسیار پیشنهاد می شود.

– منطقه شماره 2 در نقشه باگوآی

          محل این منطقه جنوب غربی است. عنصر آن خاک بوده و مربوط به بخش روابط و احساسات شما می باشد. نام این بخش را ازدواج نهاده اند اما در کل در رابطه با احساسات و عشق شما می باشد.

در این بخش از خانه از نماد خاک مانند شمع استفاده کنید. همچنین تابلوهایی با عکسهایی از ازدواج، عشق و مکان های عاشقانه در این بخش بسیار کاربرد دارند. استفاده از وسایل جفتی هم در این بخش بسیار توصیه می گردد.

– منطقه شماره 3 در نقشه باگوآی

          محل آن در شرق می باشد و خانواده نام دارد. عنصر این بخش چوب است و مربوط به سلامتی و خانواده می باشد.

در این منطقه از خانه بهتر است از وسایل چوبی استفاده کنید. همچنین استفاده از گیاهان طبیعی، عناصر تداعی کننده حس سلامتی و عکس هایی از خانواده در این بخش از خانه بسیار پیشنهاد می شود.

– منطقه شماره 4 در نقشه باگوآی

          محل آن برروی نقشه جنوب شرقی بوده و عنصر آن چوب است. تفاوت این منطقه با منطقه شماره 3 در این است که چوب منطقه 3 را چوب بهاری و چوب منطقه 4 را چوب تابستانی می دانند.

این منطقه مربوط به ثروت، قدرت و برکت در خانه می باشد و بهتر است از وسایل چوبی، اموال ارزشمند، گیاهان طبیعی، عناصر هنری و تصاویری از ثروت و عناصر زینتی در آن استفاده شود.

– منطقه شماره 5 در نقشه باگوآی

          محل منطقه شماره 5 دقیقا در مرکز نقشه بوده و بر تمامی بخش های خانه اثر می گذارد. این منطقه مربوط به بحث تعادل و امنیت در محیط خانه است. عنصر آن خاک بوده و می بایست از عناصری مانند تصاویر کوهها، عناصر تداعی کننده امنیت و آرامش، عناصر ساخته شده از خاک و … در آن استفاده کرد.

– منطقه شماره 6 در نقشه باگوآی

          عنصر آن فلز بوده و جهت آن در شمال غربی خانه می باشد. این منطقه مربوط به سفر، افراد حامی زندگی شما و دوستان شما می باشد.

در این منطقه بهترین عنصری که می توانید استفاده کنید تابلوهایی از جاهایی است که دوست دارید به آنجا سفر کنید. همچنین استفاده از تصاویر تداعی کننده حامیان، مانند مربیان ورزشی و قهرمانان، تصاویر نشان دهنده موفقیت در کسب و کار، تصاویری از دوستان و … بسیار مفید خواهد بود.

– منطقه شماره 7 در نقشه باگوآی

          عنصر این منطقه فلز است و محل آن در غرب می باشد. موضعیت این منطقه کودکان و خلاقیت در خانه است.

بهتر است از عناصر فلزی و یا نمادهای آن در این بخش استفاده کنید. همچنین استفاده از صنایع دست ساز و تصاویر کودکان نیز در این بخش بسیار مفید خواهد بود.

– منطقه شماره 8 در نقشه باگوآی

          عنصر این بخش خاک بوده و منطقه آن نیز شمال شرقی می باشد. این منطقه مربوط به حکمت، دانش و توازن در محیط داخلی است.

در این منطقه از عنصر خاک و نمادهای آن استفاده کنید. عناصری مانند کتاب ها و موارد آموزشی، تصاویر افراد موفق و تصاویر آرامش بخش نیز در این بخش از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

– منطقه شماره 9 در نقشه باگوآی

          این منطقه آخرین بخش نقشه باگوآی در فنگ شویی است که عنصر آن آتش بوده و محل آن برروی نقشه در جنوب می باشد.

این منطقه مربوط به اعتبار و آینده می باشد. در این منطقه می توان از نمادهای آتش و نیز عناصری مانند جوایز و افتخارات، تصاویر نشان دهنده اهداف آینده، تصاویر خورشید و … استفاده کرد.

——- مطالب مرتبط ——–

لاندری روم در دکوراسیون داخلی چیست؟

لاندری روم در دکوراسیون داخلی چیست؟

در این مقاله در DREAM DESIGN در رابطه با لاندری روم در دکوراسیون داخلی که محلی اختصاصی در رابطه با شست و شوی لباس است صحبت کرده ایم. با ما همراه باشید.

0 نظر

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *