روش های زیبا و جذاب در چیدمان اتاق کار | تیم طراحی و معماری DREAM DESIGN
روش های زیبا و جذاب در چیدمان اتاق کار

روش های زیبا و جذاب در چیدمان اتاق کار

نویسنده: مسعود زرافشان

5 ساله مشغول به برنامه نویسی هستم و برنامه نویس واقعیت مجازی و واقعیت افزوده به همراه طراحی سایت و تولید محتوا هم انجام می دم. عاشق هنر و فناوریهای نو و جدید هستم و امیدوارم بتونم در آینده خالق فناوریهای نو باشم...

29 آگوست, 2019

          اتاق کار برای افراد شاغل یعنی جایی که اکثر اوقاتشان را در آنجا سپری می کنند. این مکان برای افراد شاغل اهمیت زیادی دارد چرا که نتیجه کاری و کیفیت آن برای آنها، ارتباط مستقیمی با کیفیت اتاق کار دارد. در تمامی مشاغل و کسب و کارها، ابزارهای کار برای افراد بسیار مهم است. به طور مثال مهندس نرم افزاری را تصور کنید که ابزار کارش کامپیوترش است، اما همین کامپیوتر او، مربوط به چندین سال پیش بوده و سرعت بسیار پایینی دارد. به طور حتم او قادر به انجام بسیاری از کارها نیست و نتیجه کاری مطلوبی را نمی توان از او انتظار داشت. مهمترین ابزاری که برای افراد شاغل دفتری می توان در نظر گرفت، اتاق کار این افراد است. پس بهتر است در این مقاله با DREAM DESIGN همراه باشید تا با انواع روش های جذاب در چیدمان اتاق کار آشنا گردید.

ویژگی های کلی یک اتاق کار مناسب

روش های زیبا و جذاب در چیدمان اتاق کار
روش های زیبا و جذاب در چیدمان اتاق کار

          یک اتاق کار خوب یعنی جایی که فرد بتواند در آن احساس آرامش کرده و همچنین کار خود را با نهایت انرژی انجام دهد.

در اتاق کار نباید هیچ گونه عنصر مزاحمی وجود داشته تا تمرکز فرد را برهم زند. منظور از عنصر مزاحم صرفا عنصری خارجی در محیط نیست و شلوغی در این محیط می تواند باعث همین امر گردد.

در کل اگر بخواهیم چند ویژگی برای اتاق کار ذکر کنیم می توانیم بگوییم که یک اتاق کار مناسب باید اندازه مناسب داشته باشد، محیطی آرام در کنار انرژی لازم برای کار داشته باشد و متعهد به حفظ تمرکز فرد در محیط باشد.

رنگ مناسب در دکوراسیون اتاق کار

روش های زیبا و جذاب در چیدمان اتاق کار
روش های زیبا و جذاب در چیدمان اتاق کار

          رنگها در همه جا زبان اول بیان احساسات می باشند. اگر در محیط کارتان رنگ های غیر اصولی وجود داشته باشند خستگی شما را در کار، چندین برابر افزایش میدهند.

اولین نکته در رابطه با رنگ در اتاق کار این است که باید در آن از رنگ های روشن استفاده شود تا محیطی سرزنده و شاداب را به ارمغان بیاورد.

دومین نکته این است که اگر صرفا از رنگ های گرم استفاده شود، به طور حتم آرامش محیط از بین رفته و به جای آن استرس و اضطراب را برای فرد ایجاد می شود. در کنار آن نیز اگر فقط از رنگ های سرد و خنثی استفاده گردد، دیگر انرژی و نشاطی در محیط باقی نمی ماند که فرد بتواند به آن اتکا کند.

پس بهترین گزینه استفاده از هر دو رنگ سرد و گرم کنار یکدیگر است، به طوری بتوان توازن و تعادل را در محیط کار ایجاد کرد.

نور در چیدمان اتاق کار

روش های زیبا و جذاب در چیدمان اتاق کار
روش های زیبا و جذاب در چیدمان اتاق کار

          همانگونه که در قسمت رنگ ها بیان کردیم روشنی در محیط کار، اهمیت زیادی دارد. حتما در چیدمان اتاق کار از نور طبیعی خورشید بهره گیرید تا بتوانید محیطی بانشاط و بزرگ را برای فرد ایجاد کنید.

برای ورود هرچه بهتر نور طبیعی خورشید به محل کارتان از پنجره های بزرگ استفاده کنید اما هرگز میز کارتان را روبری این پنجره ها قرار ندهید. چرا که با این کار باعث خستگی زودرس خود می شوید.

برای نور شب نیز، نیازی به استفاده از چراغهای سقفی فانتزی و لوسترهای کریستالی نیست و می توانید تنها به استفاده از لامپهای درون سقفی و مهتابی ها اتکا کنید.

ایجاد تمرکز و امنیت در اتاق کار

          به راستی که ایجاد تمرکز و امنیت در اتاق کار یکی از مهم ترین کارهایی است که دکوراتورها می بایست آن را به بهترین شکل انجام دهند.

بهتر است در رابطه با علم فنگ شویی مطالعه اندکی داشته تا با آن آشنا شوید، در صورت چیدمان اتاق کارتان با این روش، می توانید تا بخش قابل توجهی اصل تمرکز و امنیت را در اتاق کارتان به کار گیرید.

حفظ سکوت در محل کار نیز می تواند تمرکز محیط را تا حد بسیار زیادی افزایش دهد. برای این کار در ابتدا بهتر است محل کارتان را در جایی بنا کنید که عبور و مرور زیادی در آنجا صورت نمیگیرد. همچنین استفاده از پنجره های دوجداره و عایق های صوتی نیز پیشنهاد میشود.

امنیت در اتاق کار نیز منوط به این است که فرد در هنگام کار، هیچ گونه مزاحمی نداشته باشد و بتواند بر کل محیط تسلط کافی داشته باشد.

استفاده از عناصر مرتبط با کار

روش های زیبا و جذاب در چیدمان اتاق کار
روش های زیبا و جذاب در چیدمان اتاق کار

          حتما در چیدمان دفتر کارتان از عناصر و المانهایی استفاده کنید که مربوط به کارتان است. مثلا استفاده از ماکت های ساختمانی، ماکت ها و نمادهایی از ابزارهای ساختمانی و … در دفتر کار معماری و ساختمان سازی می توان زیبایی و جلوه خاصی را به محیط کاری بدهد.

همچنین استفاده از گل های طبیعی و زینتی در دفتر کار طراحان فضای سبز کاری بسیار زیبا و جالب می باشد.

سبک دکوراسیون مدرن در چیدمان اتاق کار

روش های زیبا و جذاب در چیدمان اتاق کار
روش های زیبا و جذاب در چیدمان اتاق کار

          سبک دکوراسیون مدرن دارای ویژگی های جذابی است که می توان از آنها در جهت ایجاد اتاق کاری شیک و مناسب استفاده کرد.

از مشخصه های این سبک می توان به استفاده از رنگ های سرد و خنثی و استفاده از عناصر و لوازم تزئینی بسیار کم در محیط اشاره کرد. همین عامل است که این سبک را به یکی از پرطرفدارترین سبک های دکوراسیون منزل در محیط های کوچک تبدیل کرده است.

با اجرای این سبک در محیط های کوچک به دلیل استفاده از رنگ های روشن، می توان محیط را بزرگتر از آنچه هست نشان داد.

در چیدمان اتاق کار نیز می توان از این سبک استفاده کرد تا بتوان محیط کار را، بزرگ جلوه داد و باعث ایجاد حس آرامش در محیط کار شد.

اتاق کاری اشرافی با سبک دکوراسیون کلاسیک

روش های زیبا و جذاب در چیدمان اتاق کار
روش های زیبا و جذاب در چیدمان اتاق کار

          یکی از روش ها در چیدمان دفتر کار، استفاده از المان های اشرافی و مجلل سبک دکوراسیون کلاسیک می باشد.

در محیط کار کلاسیک می توان عظمت و لوکس بودن را به رخ کشید و باعث شد تا مشتری با دیدن اتاق کاری به این شکل، خیال کند تا به بهترین مکانی که می توانسته مراجعه کند.

در این سبک می توان از رنگ های گرمی مانند طلایی، قهوه ای سوخته، کرمی، عاجی و … استفاده کرد. صندلی ها و مبل های چرمی با پایه های چوبی، کتاب خانه چوبی با طرح های کلاسیک، لوسترهای کریستالی، پرده های مجلل، فرش در کف و … از ویژگی های اتاق کار کلاسیک می باشند.

همچنین قاب ها و تابلوهایی با طرح های سنتی غربی و کلاسیک می تواند جلوه و زیبایی تحسین برانگیزی را به محیط کار کلاسیک شما اعمال کنند.

اهمیت نمای خارجی اتاق کار

روش های زیبا و جذاب در چیدمان اتاق کار
روش های زیبا و جذاب در چیدمان اتاق کار

          تاکنون در حال بحث درباره فضای داخلی اتاق کار بودیم، اما سوال این است که آیا نمای دفتر کار مهم است یا خیر؟

برای پاسخ به این سوال بهتر است این گونه تصور کنید که در حال ورود به ساختمانی هستید که در آن دفتر کار مورد نظرات برای گرفتن سفارش شما وجود دارد. آیا نمای خارجی این ساختمان برای شما اهمیت دارد یا خیر؟

اجازه دهید این سوال را به گونه دیگری بپرسیم. اگر با ورود به این ساختمان با نمای خارجی بد ریخت و غیر اصولی مواجه شوید پیش خودتان چه فکری میکنید؟ آیا این برای شما به این معنی نیست که این شرکت فاقد اعتبار لازم برای دریافت سفارش می باشد؟

در سوی دیگر، دفتر کاری که نمای خارجی لوکس و زیبایی دارد، شما را راقبت به استفاده از آن میکند و باعث می شود تا امنیت و آرامش بیشتری در کار با این شرکت داشته باشید.

——- مطالب مرتبط ——–

لاندری روم در دکوراسیون داخلی چیست؟

لاندری روم در دکوراسیون داخلی چیست؟

در این مقاله در DREAM DESIGN در رابطه با لاندری روم در دکوراسیون داخلی که محلی اختصاصی در رابطه با شست و شوی لباس است صحبت کرده ایم. با ما همراه باشید.

0 نظر

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *