ویژگی های خانه ای با سبک دکوراسیون مدرن | تیم طراحی و معماری DREAM DESIGN
سبک دکوراسیون مدرن

ویژگی های خانه ای با سبک دکوراسیون مدرن

نویسنده: مسعود زرافشان

5 ساله مشغول به برنامه نویسی هستم و برنامه نویس واقعیت مجازی و واقعیت افزوده به همراه طراحی سایت و تولید محتوا هم انجام می دم. عاشق هنر و فناوریهای نو و جدید هستم و امیدوارم بتونم در آینده خالق فناوریهای نو باشم...

21 جولای, 2019

          طراحی و دکوراسیون داخلی امروزه با انواع سبک ها و شاخه های مختلف شناخته می شود. این تنوع باعث شده تا مشتری در هنگام ثبت سفارش خود برای محیط داخلی، قدرت انتخاب داشته باشد و بتواند به راحتی در میان سبک های موجود، سبک دلخواه، همگام با سلیقه خود را پیدا کند. یکی از سبک های ساده، لوکس و مورد علاقه عموم مردم را می توان سبک دکوراسیون مدرن دانست. در این سبک که در قرن بیستم میلادی مابین سالهای 1940 تا 1960 رواج یافته است، سادگی حرف اول را می زند و خبری از پیچیدگی های عمیق هنری و فلسفی نیست. با Dream Design همراه باشید تا با بخشی از ویژگی ها و جزئیات این سبک ساده و زیبا آشنا شوید.

معنی واژه مدرن

          واژه مدرن به معنی جدید، نوین و یا نوگرا می باشد اما آیا مدرن به معنای امروزی است؟ در جواب باید بگوییم خیر. یکی از مسائلی که به اشتباه در میان مردم باب شده، این است که مسائل مربوط به عصر حاضر را به مسائل دوره مدرن ربط می دهند و دو کلمه مدرن و حصر حاضر را یکی می دانند. اهالی و دوست داران فلسفه، آغاز مدرنیته را در قرن 16 میلادی با شروع رنسانس می دانند که این موج تا قرن بیستم ادامه داشته است، گرچه فیلسوفانی هم هستند که اعتقاد دارند این موج هنوز به پایان خود نرسیده است. معانی اصلی مدرنیته به چهار قسم اصلی می باشند:

–          مدرنیته سیاسی

–          مدرنیته علمی و تکنولوژی

–          مدرنیته زیبایی شناختی

–          مدرنیته فلسفی

که هرکدام معانی و اهداف مخصوص به خود را دارا می باشند و می توان گفت سبک دکوراسیون مدرن در میان “مدرنیته زیبایی شناختی”، جای می گیرد. در واقع سبک دکوراسیون مدرن را می توان ارتباطی میان طبیعت و عناصر ساخته شده به دست بشر دانست. همچنین سبک دکوراسیون مدرن، سبکی لوکس، باشکوه و ساده می باشد که تمرکز خود را برروی سادگی قرار داده است.

پیشتازان سبک دکوراسیون مدرن

          سبک دکوراسیون مدرن توسط آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم بوجود آمده و در حال حاضر بیشتر سبکهای طراحی در آمریکای شمالی به صورت دکوراسیون مدرن می باشند. همچنین اروپاییان نیز نیز در اجرای سبک مدرن در دکوراسیون داخلی نقش پررنگی داشته اند و همواره در حال پیشرفت در کنار ایالات متحده آمریکا بوده اند. در بقیه کشورها به ویژه کشورهای آسیایی این سبک به عنوان فرهنگی وارداتی محسوب می شود و بیشتر کشورها مخصوصا آنهایی که برای فرهنگ و سنت خود احترام ویژه ای قائل هستند، از این سبک برای دکوراسیون داخلی خود، استفاده بسیار کمی دارند.

دکوراسیون مدرن چه ویژگی هایی دارد

سبک دکوراسیون مدرن
سبک دکوراسیون مدرن

مبلمان کم

در دکوراسیون مدرن معمولا از تعداد میز و صندلی و مبلمان کمی استفاده می شود چرا که استفاده از این عناصر به صورت زیاد باعث شلوغی محیط و تناقض با اصل سادگی در این سبک از دکوراسیون داخلی می شود.

سادگی در محیط

سبک دکوراسیون مدرن
سبک دکوراسیون مدرن

          سادگی ویژگی اصلی دکوراسیون مدرن می باشد. هدف از اجرای سبک مدرن دوری از تجمل گرایی و حذف عناصر غیر ضروری محیط است تا بتوان با آن به زیبایی و سادگی رسید. یکی از دلایلی که سادگی در این سبک از دکوراسیون داخلی اهمیت بالایی دارد، وجود پیچیدگی ها و آشفتگی ها در زندگی انسان عصر حاضر است. این سبک در نظر دارد تا فضای داخلی مورد نظر را به فضایی ساده و آرام تبدیل کند تا فرد با قرار گیری در آن احساس آرامش کرده و بتواند خود را از تمامی این آشفتگی ها دور نگه دارد.

استفاده مفید از عناصر محیط

          یکی از دغدغه های سبک مدرن، استفاده از عناصری است که در محیط کارایی مثبتی داشته باشند. برای استفاده از یک عنصر و یا حتی یک فرم خاص در شکل دهی به محیط داخلی، می بایست حتما دلیلی قانع کننده برای انجام آن کار داشته باشید وگرنه کار شما بیهوده بوده و نمی تواند اصالت دکوراسیون داخلی به سبک مدرن را به جا آورد.

دسترسی آسان به عناصر محیطی

          یکی دیگر از ویژگی های سبک مدرن، دسترسی آسان به تمامی عناصر محیطی است و در این راستا سعی شده تا از فناوری های مختلفی مانند کنترل صوتی اجزای الکترونیکی خانه استفاده شود.

استفاده از فناوری

سبک دکوراسیون مدرن
سبک دکوراسیون مدرن

          همانطور که گفته شد استفاده از فناوری های امروزی همواره مورد توجه دکوراتورها در سبک دکوراسیون مدرن می باشد. همچنین می بایست در اجرای این فناوری ها، استفاده آسان از آنها مد نظر قرار گرفته شود.

فضای باز در سبک مدرن

سبک دکوراسیون مدرن
سبک دکوراسیون مدرن

          یکی دیگر از کارهایی که در سبک مدرن زیاد به چشم می خورد استفاده از فضاهای باز است. در این سبک اگر فضای بزرگی وجود داشته باشد سعی بر این است که این فضا، خالی به نظر برسد. حتی در فضاها و اتاق های کوچک با استفاده از رنگ روشن و یا فرش های کوچک، سعی شده تا آن فضا را بزرگتر جلوه دهند و آن را خالی از هرگونه شلوغی نشان دهند.

طرز چیدمان مبلمان

          طرز چیدمان مبلمان منزل در این سبک متفاوت از بقیه سبک ها است. برای چیدمان مبل در فضای نشیمن خانه می بایست حتما از مبل هایی با طرح های ساده استفاده کرد و تا حد امکان از تعداد کمی از آنان استفاده کرد. مبل های دو یا سه نفره برای اجرا در نشیمن بسیار مناسب هستند. رنگ های به کار رفته در مبلمان می توانند کرمی، سفید و یا حتی مشکی باشند.

سقف های کوچک در سبک دکوراسیون مدرن

          امروزه در اکثر سبک های دکوراسیون داخلی از سقف های بلند و مرتفع استفاده می شود اما سقف خانه هایی با سبک مدرن، ارتفاع معمولی و نرمالی دارند.

شیوه نورپردازی

سبک دکوراسیون مدرن
سبک دکوراسیون مدرن

          برای نورپردازی در این سبک، از لوسترهای مدرن استفاده می شود. چراغ های به کار رفته در این سبک اغلب به شکل مدرن و فانتزی بوده و بیشتر سعی می شود به صورت مخفی در خانه وجود داشته باشند. معمولا در نورپردازی دکوراسیون مدرن سعی می شود تا با نگاه به عناصر محیطی هیچ نور مستقیمی را در آن پیدا نکنید و نورها قالبا به صورت غیر مستقیم و مخفی در محیط اجرا می شوند.

رنگ های به کار رفته در دکوراسیون مدرن

سبک دکوراسیون مدرن
سبک دکوراسیون مدرن

          بحث رنگ آمیزی در دیوارها و عناصر محیطی سبک مدرن بسیار حائز اهمیت است. رنگ های به کار رفته در دکوراسیون مدرن معمولا رنگ های خنثی و بی اثر می باشند و معمولا از تن رنگی روشن در آن استفاده می شود. البته رنگ های تیره هم در دکوراسیون مدرن به کار می رود اما باید در نظر داشت که کانتراست رنگی در سبک مدرن جایی ندارد و نمی توان از رنگ هایی استفاده کرد که در تضاد کامل با محیط داخلی باشند.

عناصر به کار رفته در سبک مدرن

سبک دکوراسیون مدرن
سبک دکوراسیون مدرن

          عناصر به کار رفته در دکوراسیون مدرن معمولا وسایل دیجیتال پیشرفته و هوشمند می باشند. از این دسته وسایل می توان ماشین ظرفشویی، لباسشویی های پیشرفته و اتوماتیک، یخچال های ساید، مایکروفر و … را نام برد.

فضاهای بهینه

          معمولا در بخش هایی مانند آشپزخانه، اتاق نشیمن، اتاق خواب و … سعی بر آن است تا بتوان نهایت استفاده از محیط را برد. به همین دلیل اولین موردی که نیاز به رعایت است عدم استفاده از لوازم تزئینی بیهوده و دوم استفاده از تجهیزات مدرن به دلیل حجم کم و کارایی بالای آن ها می باشد. به طور مثال در اتاق خواب از رنگ های ساده جهت آرام سازی محیط استفاده شده و از تعداد وسایل کمی در آن استفاده می شود.  

——- مطالب مرتبط ——–

لاندری روم در دکوراسیون داخلی چیست؟

لاندری روم در دکوراسیون داخلی چیست؟

در این مقاله در DREAM DESIGN در رابطه با لاندری روم در دکوراسیون داخلی که محلی اختصاصی در رابطه با شست و شوی لباس است صحبت کرده ایم. با ما همراه باشید.

0 نظر

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *