13 مورد از نکاتی که دکوراسیون داخلی شما را لوکس و زیبا می کند | تیم طراحی و معماری DREAM DESIGN
دکوراسیون داخلی

13 مورد از نکاتی که دکوراسیون داخلی شما را لوکس و زیبا می کند

نویسنده: مسعود زرافشان

5 ساله مشغول به برنامه نویسی هستم و برنامه نویس واقعیت مجازی و واقعیت افزوده به همراه طراحی سایت و تولید محتوا هم انجام می دم. عاشق هنر و فناوریهای نو و جدید هستم و امیدوارم بتونم در آینده خالق فناوریهای نو باشم...

11 جولای, 2019

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که به دکوراسیون و چیدمان محل زندگی خود اهمیت می دهید این مقاله را تا آخر بخوانید. در این مقاله 13 نکته از مهمترین نکاتی که در سال 2019 توسط معماران برتر دنیا عرضه شده، آورده شده است تا بتوانید توسط آنها دکوراسیون داخلی لوکس و زیبایی داشته باشید.

1 – تصویر و شخصیت در دکوراسیون داخلی!

دکوراسیون داخلی
دکوراسیون داخلی

آری، این دو می توانند دو مورد از اصول زیبا سازی دکوراسیون داخلی محل زندگی یا شرکت شما باشند. در این مورد دکوراتور، رنگ ها و سبک های طراحی مورد علاقه مشتری را شناسایی کرده و بر طبق آن کار خود را آغاز می کند. شناخت ذهن مشتری کار سختی نیست، می توان با استفاده از مجلات و یا با جستجویی ساده در موتورهای جستجویی مانند Google نسبت به سلیقه مشتری اطلاعات مورد نیاز را کسب کرد.

2 – نقطه تمرکز در دکوراسیون داخلی

رعایت نقطه تمرکز یکی دیگر از نکات قابل توجهی است که به زیبایی کار شما کمک بسیار زیادی می کند. نقطه تمرکز اولین قدمی است که دکوراتور کار خود را با آن شروع می کند. در این مورد مثلا دکوراتور دیواری را نقطه تمرکز و توجه قرار داده سپس مابقی اشیاء را نسبت به این دیوار طراحی می کند. همچنین ورودی محل مورد نظر از اهمیت ویژه ای برخوردار است و می بایست طوری طراحی دکوراسیون داخلی صورت پذیرد که فرد هنگام ورود به محل مجذوب چیدمان و دکوراسیون آن محل شود.

3 – افراط ممنوع !

دکوراسیون داخلی
دکوراسیون داخلی

کاری که معمولا دکوراتورهای آماتور در طراحی خود انجام می دهند افراط و زیاده روی در استفاده از زیبایی هاست. اگر به طور مثال از طرفداران رنگ آبی هستید یا گلدان در دکوراسیون داخلی شما را به وجد می آورد دلیل بر این نمی شود که تمامی خانه را رنگ آبی کنید یا در تمامی محل های خانه خود از گلدان استفاده کنید. زیاده روی در استفاده از زیبایی شما را از آن دلزده می کند پس افراط ممنوع.

4 – شخصی سازی

می توانید با استفاده از اشیائی که از مشخصات فردی شما سخن می گویند به دکوراسیون داخلی منزلتان روح ببخشید. به طور مثال می توان از تصویر خودتان یا محلی که در گذشته به آن سفر کرده و در آن با همسرتان خاطره دارید بر روی اشیاء خانه مانند بشقاب یا لیوان استفاده کنید.

5 – خانه را زنده کنید

دکوراسیون داخلی
دکوراسیون داخلی

اگر حس می کنید که محل زندگیتان بی روح، سرد و خسته کننده شده می توانید از اشیائی استفاده کنید که باعث ایجاد حس گرمی و انرژی در دکوراسیون داخلی منزلتان شود. چوب، گل طبیعی و امثال اینها می توانند حس خوبی را به شما انتقال دهند.

6 – نورپردازی خاص در دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی
دکوراسیون داخلی

برخی از تکنیک ها هیچ موقع قدیمی نمی شوند. استفاده از نورهای عجیب و خاص در دکوراسیون داخلی همواره باعث زیبایی در دکوراسیون داخلی بوده و هستند. البته این نکته هیچ گاه نباید فراموش شود که در استفاده از این مدل نورها نیاز به سلیقه و شناخت علم طراحی مدرن می باشد، به طور مثال استفاده از نورهای ملایم و کم، می تواند احساسات رمانتیک و لطیف، و نورهای با شدت بالا احساساتی مانند گرمی و هیجان را القا کند. معمولا می توان این کار را با استفاده از نورهایی مانند نورهای هالوژن و لوسترهای مدرن انجام داد.

7 – چیدمان صحیح مبلمان

اولین نکته برای چیدمان صحیح مبل، خرید مبل مناسب برای محیط منزلتان است. بهتر است در موقع خرید مبلمان به سبک طراحی، رنگ بندی و حتی اندازه آنها دقت کنید تا باعث ایجاد ناهماهنگی در دکوراسیون داخلی منزلتان نشوید. استفاده از مبلمان بزرگ در خانه ای کوچک، و یا بالعکس می تواند باعث ایجاد حس ناهماهنگی و بی نظمی در چیدمان منزلتان شود.

8 – شجاع باشید!

اگر از رنگ یا طرحی خاص در دکوراسیون داخلی منزل یا محل کار خوشتان می آید و نگران تکراری شدن حس آن و یا عدم رضایت دوستان و آشنایانتان از این موضوع هستید این نگرانی بی مورد است. شجاع باشید و از علاقه خاص خود نترسید. اگر از رنگ قرمز خوشتان می آید یکی از دیوارهایتان را قرمز کنید. اگر از اشکال و مجسمه های عجیب و غریب خوشتان می آید از آن ها استفاده کنید تا بتوانید یک ارتباط عمیق را با دکوراسیون داخلی منزلتان برقرار کنید. ایجاد کانتراست نیز یکی از اصول هنر و زیبایی در تصویر است پس برای ایجاد این زیبایی نترسید.

9 – در مد تنوع داشته باشید

دکوراسیون داخلی
دکوراسیون داخلی

اگر در پس ذهنتان از مدی خوشتان می آید لازم نیست آن را در تمامی اجزای خانه اجرا کنید. برای مثال اگر می خواهید از مد جدیدی که طرح های شلوغ را در دکوراسیون داخلی منزلتان در بر می گیرد استفاده کنید می توانید از یک تابلو یا فرش کوچک با طراحی شلوغ استفاده کنید تا همواره جذابیت آن را حفظ کنید و باعث خستگی خودتان از این مد نشوید.

10 – استفاده صحیح از قاب ها

دکوراسیون داخلی
دکوراسیون داخلی

در صورتی که خواهان استفاده از یک قاب خاص روی دیوار پذیرایی هستید می توانید آن را در هرجایی از دیوار نصب کنید اما اگر تعداد قابهایتان بیشتر شد می بایست آن ها را با سلیقه و حفظ تناسب کنار هم قرار دهید. سعی کنید فاصله بین قابهایتان بین 5 تا 10 سانتی متر باشد تا زیبایی هر قاب به تنهایی حس شده و همچنین فاصله زیاد بین هر قاب، باعث ایجاد حس از هم گسستگی نشود.

11 – استفاده از کفپوش مناسب در دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی
دکوراسیون داخلی

اگرچه برخی افراد از اهمیت کفپوش مناسب در دکوراسیون داخلی بی خبر هستند اما باید بدانید یکی از مواردی که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است همین کفپوش است. برای استفاده از کفپوش دو نکته مهم می بایست رعایت شود، اول اندازه کفپوش است. اگر در خانه ای کوچک زندگی می کنید اندازه کفپوش های مورد استفاده باید کوچک باشد و همینطور برای خانه ای با ابعاد بزرگ باید از کفپوش با اندازه بزرگ استفاده کرد. استفاده غیر اصولی از اندازه کفپوش ها می تواند هماهنگی در چیدمان را برهم زند. دومین نکته رنگ کفپوش می باشد که بهتر است این مسئولیت را به یک دکوراتور حرفه ای و با تجربه واگذار کنیم تا از این بابت خیالمان راحت باشد.

12 – استفاده از جداکننده فضا

دکوراسیون داخلی
دکوراسیون داخلی

پارتیشن ها یکی از کارآمد ترین ابزارها در زمینه جدا کردن فضاهای مختلف در دکوراسیون داخلی می باشند. می توان با استفاده از آنهایی که دارای رنگ و طرح های زیبا و همچنین متناسب با چیدمان منزلتان هستند، زیبایی را به منزلتان هدیه دهید، البته این نکته هم غیر قابل انکار است که استفاده صحیح از مبلمان می تواند همان نقش جداسازی فضاهای مختلف را ایفا کند و در صورت استفاده صحیح و حساب شده از مبلمان منزل، دیگر نیازی به استفاده از پارتیشن نیست.

13 – لایه بندی نوری در دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی
دکوراسیون داخلی

نورپردازی غیر اصولی در دکوراسیون داخلی همواره یکی از نکاتی است که دکوراتورهای آماتور از آن بی خبر بوده و البته کار دشواری هم نیز هست. نورپردازی یکی از عواملی است که در خلق و خوی افراد تاثیر مستقیم می گذارد و در صورت رعایت نکردن اصول طراحی نور، احساسات منفی به افراد غالب می شود، پس بهتر است برای اجرای نورپردازی خود از دکوراتورها و طراح های حرفه ای و با تجربه استفاده کنید. یکی از عواملی که زیبایی را به دکوراسیون منزل یا دفتر کارتان اعمال می کند طراحی لایه های نوری یا همان لایه بندی نوری می باشد، یعنی نور هر قسمت، با توجه به کارایی و احساسی که فرد قرار است در آن تجربه کند، با قسمت دیگر متفاوت است.

——- مطالب مرتبط ——–

لاندری روم در دکوراسیون داخلی چیست؟

لاندری روم در دکوراسیون داخلی چیست؟

در این مقاله در DREAM DESIGN در رابطه با لاندری روم در دکوراسیون داخلی که محلی اختصاصی در رابطه با شست و شوی لباس است صحبت کرده ایم. با ما همراه باشید.

0 نظر

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *