پرطرفدارترین سبکهای دکوراسیون منزل | تیم طراحی و معماری DREAM DESIGN
پرطرفدارترین سبکهای دکوراسیون منزل

پرطرفدارترین سبکهای دکوراسیون منزل

نویسنده: مسعود زرافشان

5 ساله مشغول به برنامه نویسی هستم و برنامه نویس واقعیت مجازی و واقعیت افزوده به همراه طراحی سایت و تولید محتوا هم انجام می دم. عاشق هنر و فناوریهای نو و جدید هستم و امیدوارم بتونم در آینده خالق فناوریهای نو باشم...

7 آگوست, 2019

          طراحی و دکوراسیون داخلی از کارهایی محسوب می شود که با هنر و اصول زیبایی شناسی رابطه مستقیمی دارد. چرا که در آن طراح دکوراسیون داخلی همواره با عواملی مانند رنگ، فرم و طرح سروکار داشته و می بایست برای زیباتر شدن هرچه بهتر نتیجه کاری، از اصول زیبایی شناسی و رنگ شناسی، اطلاعات خوبی داشته باشد. همانند انواع هنرهای موجود که هر کدام در انواع و اقسام سبک های مختلف، برای انواع سلیقه ها وجود دارد، دکوراسیون داخلی نیز دارای انواع سبک های زیبا برای سلیقه ها و تفکرات مختلف می باشد. با DREAM DESIGN همراه باشید تا با برخی از پرطرفدارترین سبکهای دکوراسیون منزل و برخی از ویژگی های آنان آشنا شوید.

– سبک دکوراسیون مدرن برای منزل

پرطرفدارترین سبکهای دکوراسیون منزل - سبک دکوراسیون مدرن
سبک دکوراسیون مدرن

          سبک مدرن امروزه یکی از پرطرفدارترین سبکهای دکوراسیون منزل می باشد. این سبک بسیار زیبا در تمامی نقاط دنیا در حال استفاده است اما بیشتر استفاده از آن در کشور آمریکا یعنی جایی که بوجود آمده، می باشد. محوریت این سبک برروی سادگی، استفاده از عناصر کاربردی در محیط و دوری از تجمل گرایی در محیط داخلی است. در صورتی که قصد آشنایی با این سبک را دارید می توانید مقاله ویژگی های خانه ای با سبک دکوراسیون مدرن را مطالعه فرموده و به صورت کامل با تاریخچه و ویژگی های آن آشنا شوید.

– سبک دکوراسیون مینیمال برای منزل

پرطرفدارترین سبکهای دکوراسیون منزل - سبک دکوراسیون مینیمال
سبک دکوراسیون مینیمال

          این سبک نیز یکی از سبک های دکوراسیون مدرن می باشد. در این سبک از دکوراسیون داخلی نیز محوریت اصلی برروی سادگی است با این تفاوت که در سبک مینیمال سادگی بیشتری وجود دارد. ویژگی های سبک دکوراسیون مینیمال برگرفته از تفکرات مینیمالیستی در هنر بوده که مبنای آن سادگی بسیار زیاد، استفاده از رنگ های خنثی مخصوصا سفید و ساخت فضایی زیبا و کاربردی با استفاده از حداقل امکانات می باشد. این سبک از دکوراسیون داخلی نیز به طور کامل در مقاله ویژگی های خانه ای با سبک دکوراسیون مینیمال بررسی شده است، همچنین می توانید با مطالعه مقاله سازه های برتر سبک دکوراسیون مینیمال با انواع سازه های برتر ساخته شده در این سبک، در سرتاسر دنیا آشنا شوید.

– سبک دکوراسیون اسکاندیناوی برای منزل

پرطرفدارترین سبکهای دکوراسیون منزل- سبک دکوراسیون اسکاندیناوی
خانه ای با سبک دکوراسیون اسکاندیناوی

          سبک اسکاندیناوی نیز یکی دیگر از سبک های زیبای مدرن بوده که شباهت بسیار زیادی به سبک دکوراسیون مینیمال دارد. طراحان و خالقان این سبک، هیچ چیز جدیدی را خلق نکرده اند بلکه سبک دکوراسیون مینیمال را تا حدودی بروزرسانی کرده اند. سبک دکوراسیون اسکاندیناوی فرزند سبک دکوراسیون مینیمال بوده که در سبک فرزند می توانید گرمی بیشتری را مشاهده کنید. در این سبک برخی از محدودیت ها در سبک دکوراسیون مینیمال مانند استفاده از رنگ های خنثی شکسته شده است و به دلیل بهره گیری از این سبک در کشورهای سردسیر حوزه اسکاندیناوی، برخلاف سبک مینیمال از رنگ های گرم در آن بسیار استفاده می شود. برای آشنایی کامل با این سبک نیز می توانید مقاله ویژگی های خانه ای با سبک دکوراسیون اسکاندیناوی را مطالعه فرمایید.

– سبک دکوراسیون فرانسوی برای منزل

پرطرفدارترین سبکهای دکوراسیون منزل - سبک دکوراسیون فرانسوی
خانه ای با سبک دکوراسیون فرانسوی

          این سبک که یکی از سبک های سنتی در اروپا به شما می آید یکی از زیباترین سبکهای دکوراسیون منزل است. البته این نکته حائز اهمیت است که سبک فرانسوی مختص افرادی است که از بابت هزینه خیالشان راحت است، زیرا این سبک، سبکی گرانقیمت و مجلل به حساب می آید و می بایست از بهترین و لوکس ترین عناصر در آن استفاده نمود. همانطور که از نامش پیداست این سبک، سبکی فرانسوی بوده و به دلیل گذشته مجلل فرانسوی ها، در این سبک نیز تجمل گرایی بسیار دیده می شود. برای آشنایی کامل با ویژگی های سبک دکوراسیون فرانسوی می توانید مقاله ویژگی های خانه ای با سبک دکوراسیون فرانسوی را مطالعه فرمایید.

– سبک دکوراسیون صنعتی برای منزل

پرطرفدارترین سبکهای دکوراسیون منزل - سبک دکوراسیون صنعتی
ویژگی های خانه ای با سبک دکوراسیون صنعتی

          این سبک نیز یکی دیگر از سبک های پرطرفدار سنتی غربی می باشد. در این سبک سادگی بسیار مهم است اما نکته جالبی که این سبک را از سایر سبک های دکوراسیون داخلی متمایز می کند، این است که در آن، طرح ها و عناصر عجیب و غریب بسیار زیادی دیده می شود. به طور مثال به جای استفاده از لوله های آب درون کار، آنها را درست روبری چشم شما به صورت روکار درون آشپزخانه قرار می دهند! با قرارگیری در این سبک، یاد کارخانه های قدیمی دوران انقلاب صنعتی می افتید. برای آشنایی هرچه بهتر با سبک دکوراسیون صنعتی بهتر است مقاله ویژگی های خانه ای با سبک دکوراسیون صنعتی را مطالعه نموده تا با انواع دلایل استفاده از عناصر عجیب، در این سبک از دکوراسیون داخلی آشنا شوید.

– سبک دکوراسیون امروزی برای منزل

پرطرفدارترین سبکهای دکوراسیون منزل - سبک دکوراسیون معاصر
ویژگی سبک دکوراسیون معاصر

          سبک دکوراسیون امروزی، یکی از پرطرفدارترین سبکهای دکوراسیون منزل به شمار می آید. این سبک با بهره گیری از مد روز و استفاده از برخی المان های سبک دکوراسیون مدرن، توانسته زیبایی را به صورت هرچه تمام اجرا کند. نکته جالب در رابطه با سبک دکوراسیون معاصر و امروزی این است که المان های به کار رفته در آن هرروزه در حال تغییر هستند و به طور مثال قوانین مربوط به رنگ بندی و انتخاب مبلمان آن در امروز، ممکن است در سال آینده به طور کامل تغییر کند. پیشنهاد می شود مقاله ویژگی های خانه ای با سبک دکوراسیون معاصر را مطالعه نموده تا با مشخصات آن به طور کامل آشنا گردید.

– سبک دکوراسیون سنتی برای منزل

پرطرفدارترین سبکهای دکوراسیون منزل- سبک دکوراسیون سنتی
سبک دکوراسیون سنتی

          زمانی که صحبت از سبک دکوراسیون سنتی در سبکهای دکوراسیون منزل می شود باید دید منظور سنتی غربی است یا شرقی. هر دو سبک سنتی غربی و شرقی زیبایی های منحصر به فردی را دارند همچنین در سبک دکوراسیون سنتی شرقی یکی از بزرگترین زیرمجموعه های آن را می توان سبک سنتی ایرانی نامید. برای آشنایی با سبک دکوراسیون سنتی بهتر است نگاهی به مقاله ویژگی های خانه ای با سبک دکوراسیون سنتی انداخته تا با مشخصات آن به طور کامل آشنا گردید اما باید بدانید که هر دو سبک به دلیل دارا بودن از تفکرات عمیق معنوی و فلسفی از سبک های بسیار زیبا در دکوراسیون داخلی می باشند، که البته سبک دکوراسیون سنتی ایرانی علاوه بر بحث دکوراسیون داخلی، طراحی نما و اجزای بیروی را هم شامل می گردد.

– سبک دکوراسیون ساحلی برای منزل

پرطرفدارترین سبکهای دکوراسیون منزل - سبک دکوراسیون ساحلی
سبک دکوراسیون ساحلی

          این سبک مختص به کسانی است که عاشق دریا و ساحل هستند. سبک ساحلی از سبک های مدرن بوده و یکی از سبک های زیبا و جالب در میان سبکهای دکوراسیون منزل می باشد. عناصر به کار رفته در آن به شکلی است که تداعی کننده ساحل و اقیانوس می باشد و با قرارگیری در آن می توانید خودتان را در کنار دریا در حال قدم زدن روی ماسه های داغ ساحل زیر گرمی آفتاب، تصور کنید. در رابطه با سبک دکوراسیون ساحلی نیز مطالب مفیدی در مقاله ویژگی های خانه ای با سبک دکوراسیون ساحلی قرار گرفته است که با خواندن آن می توانید با جزئیات این سبک، آشنا شوید.

– سبک دکوراسیون آرت دکو برای منزل

پرطرفدارترین سبکهای دکوراسیون منزل - سبک دکوراسیون آرت دکو
ویژگی های سبک دکوراسیون آرت دکو

          سبک دکوراسیون آرت دکو از سبک های لوکس در میان سبکهای دکوراسیون منزل به شمار می آید. محوریت دکوراسیون آرت دکو که از سبک هنری آرت دکو بهره می برد، استفاده از الگوهای منظم هندسی و طرح ها و عناصر خاص می باشد. این سبک مانند سبک دکوراسیون فرانسوی، سبکی گران و زینتی بوده و جالب است بدانید مد رنگی سیاه و سفید در دکوراسیون داخلی، به طور خاص توسط این سبک معرفی شده است. برای آشنایی با جزئیات سبک آرت دکو پیشنهاد می شود مطلب ویژگی های خانه ای با سبک دکوراسیون آرت دکو را مطالعه بفرمایید.

——- مطالب مرتبط ——–

لاندری روم در دکوراسیون داخلی چیست؟

لاندری روم در دکوراسیون داخلی چیست؟

در این مقاله در DREAM DESIGN در رابطه با لاندری روم در دکوراسیون داخلی که محلی اختصاصی در رابطه با شست و شوی لباس است صحبت کرده ایم. با ما همراه باشید.

0 نظر

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *