ویژگی های خانه ای با سبک دکوراسیون فرانسوی | تیم طراحی و معماری DREAM DESIGN
خانه ای با سبک دکوراسیون فرانسوی

ویژگی های خانه ای با سبک دکوراسیون فرانسوی

نویسنده: مسعود زرافشان

5 ساله مشغول به برنامه نویسی هستم و برنامه نویس واقعیت مجازی و واقعیت افزوده به همراه طراحی سایت و تولید محتوا هم انجام می دم. عاشق هنر و فناوریهای نو و جدید هستم و امیدوارم بتونم در آینده خالق فناوریهای نو باشم...

29 جولای, 2019

          انواع سبک های دکوراسیون داخلی امروزه در مدل ها و فرم های مختلف، وجود دارند و کافی است با جستجویی ساده در اینترنت با تمامی مشخصات هر نوع سبک در دکوراسیون داخلی، آشنا شوید. همچنین می توانید در DREAM DESIGN در رابطه با برخی از سبک ها مانند سبک دکوراسیون مدرن، مینیمال، صنعتی، اسکاندیناوی و … اطلاعات مفیدی را کسب کرده و با تمام ویژگی های آن ها آشنا شوید. همچنین در این مقاله سعی داریم تا شما را با سبک دکوراسیون فرانسوی و مشخصات مربوط به آن شامل رنگ، فرم و …، آشنا سازیم.

سبک دکوراسیون فرانسوی چیست؟

خانه ای با سبک دکوراسیون فرانسوی
خانه ای با سبک دکوراسیون فرانسوی

          در بسیاری از سبک های طراحی داخلی، شناخت آنها با پیدا کردن چند المان ساده، کار آسانی است. مانند سبک دکوراسیون مینیمال که می توان با دیدن رنگ سفید، و عناصر کم در محیط، آن را تشخیص داد. اما شناسایی سبک دکوراسیون فرانسوی کار دشوار و زمانبری می باشد. در ابتدا می بایست گفت که سبک فرانسوی از آن دسته سبک هایی است که گذشته را فدای مدرنیته نکرده است و هنوز تفکرات سنتی خود را حفظ کرده است. بخشی از این تفکرات که به راحتی در سبک فرانسوی می توان مشاهده نمود، تجمل گرایی و اشرافیت در دکوراسیون فرانسوی است.

ویژگی های سبک دکوراسیون فرانسوی

          فرانسوی ها در گذشته به تجمل گرایی شهرت داشته اند و امروزه یکی از ویژگی های سبک دکوراسیون فرانسوی قیمت بالا در اجرای آن می باشد. یکی دیگر از مشخصات این سبک زیبا، استفاده از پارچه های زیاد در این سبک بوده و معمولا جنس پارچه ها از مخمل و بروکاد می باشد. مهمترین بخش سبک فرانسوی، استفاده از آینه ها و یا نقاشی هایی با قابهای زیبا و گرانقیمت، از جنس طلا، نقره و یا برنز است که یکی از اجزای جدا ناشدنی در دکوراسیون فرانسوی، می باشند. از دیگر ویژگی های این سبک می توان به سقف بلند و فضای بزرگ در این سبک اشاره کرد که حس بودن در فضایی مجمل را می توان در این گونه محیط ها به خوبی حس کرد. در کل استفاده از اصولی که محیط را به یک محیط باشکوه و البته مجمل تبدیل کند در این سبک به خوبی دیده میشود.

رنگ به کار رفته در سبک دکوراسیون فرانسوی

خانه ای با سبک دکوراسیون فرانسوی
خانه ای با سبک دکوراسیون فرانسوی

          معمولا رنگ هایی که در این سبک زیبا و فاخر به کار می روند طلایی، قهوه ای و کرمی رنگ می باشد. معمولا در سبک دکوراسیون فرانسوی سعی بر این است از عناصری استفاده شود که رنگ آنها بیان کننده قدیمی بودن و مجلل بودن دکوراسیون داخلی باشد. به طور مثال در تخت خواب از چوب هایی با طرح قدیمی و رنگ قهوه ای استفاده شده و یا برای پارچه های رومیزی از طرح های قدیمی استفاده می شود. همچنین در آشپزخانه از رنگ آبی خاصی در کابینت ها استفاده شده به طوری که هماهنگی با سایر بخش های خانه و آشپزخانه به هم نخورد، و در کنار آن از مرمر سیقل خورده استفاده می شود تا زیبایی را به حد اعلای خود برساند. از رنگ های به کار رفته در این سبک می توان سفید عاجی، زمردی، سبز خاکستری، آبی و نقره ای را نیز نام برد.

اتاق نشیمن در سبک دکوراسیون فرانسوی

خانه ای با سبک دکوراسیون فرانسوی
خانه ای با سبک دکوراسیون فرانسوی

          در اتاق نشیمن فرانسوی می بایست تمامی اصولی که یک اتاق نشیمن را زیبا و چشم گیر می کند رعایت شود. مبلمان به کار رفته در سبک دکوراسیون فرانسوی باید از شیک ترین و لوکس ترین مبلمان باشد و معمولا در اتاق نشیمن فرانسوی از شومینه استفاده می شود. همچنین بالای این شومینه از لوازم تزئینی لوکس مانند گلدان، مجسمه و … استفاده می شود که عضوی جدا نشدنی در این لوازم تزئینی، آینه یا قابی زیبا و بزرگ می باشد. تا حد امکان باید پنجره ها باز باشد تا نور کافی به محیط تابانده شود، آن هم پنجره هایی که به زیباترین حد خود تزئین شده اند. برای نورپردازی در شب نیز باید از چراغ هایی استفاده شود که به صورت کامل نور محیط را تامین کند و برای این کار بهترین انتخاب لوسترهای بزرگ و لوکس می باشد.

اتاق خواب سبک دکوراسیون فرانسوی

خانه ای با سبک دکوراسیون فرانسوی
خانه ای با سبک دکوراسیون فرانسوی

          اتاق خواب فرانسوی می بایست لوکس و اصیل باشد. برای حفظ اصالت در اتاق خواب فرانسوی می بایست از رنگ هایی استفاده شود که نه زیاد جیغ باشند و نه آنقدر خنثی و بی روح باشند که سرزندگی اتاق خواب را از بین ببرند. می توان از رنگهای قهوه ای، سفید عاجی و … استفاده نمود تا در عین حفظ زیبایی اتاق، لوکس بودن آن هم در نظر گرفته شود. در کل حفظ تعادل رنگی در اتاق خواب بسیار مهم است. اصلی ترین عضو موجود در این محیط، یعنی تخت خواب نیز باید از نوع مجلسی بوده و با روتختی و پارچه های لوکس و قیمتی آراسته شود. همچنین پشتی های بلند در بالای تخت نیز به زیبایی اتاق خواب این سبک از دکوراسیون داخلی یعنی سبک دکوراسیون فرانسوی کمک به سزایی می کنند. اجزای نوری در این اتاق نیز باید از نوع لوکس و قیمتی آن باشند. آباژورها و لوسترهای زیبا از بهترین انتخابها میباشند.

خانه ای با سبک دکوراسیون فرانسوی
خانه ای با سبک دکوراسیون فرانسوی

نکته جالب در رابطه با اتاق خواب با سبک دکوراسیون فرانسوی استفاده از کابینت در این گونه اتاق خواب هاست. همچنین استفاده از میزهای کوچک با گلدان یا مجسمه روی آنها بسیار دیده شده و در کل عناصر لوکس و مجلسی در اتاق خواب فرانسوی به وفور دیده می شود.

آشپزخانه سبک دکوراسیون فرانسوی

خانه ای با سبک دکوراسیون فرانسوی
خانه ای با سبک دکوراسیون فرانسوی

          در آشپزخانه دکوراسیون فرانسوی، از خطوط صاف به همراه زاویه های نرم استفاده می شود. می توان برای زیبایی هرچه بیشتر در آشپزخانه فرانسوی این خطوط را از جنس طلا در میان اجزای آشپزخانه استفاده نمود. پرده ها، حوله ها و در کل تمامی عناصر پارچه ای می بایست طبیعی باشند و از جنس پلاستیکی در آنها استفاده نشود. متریال های به کار رفته در آشپزخانه فرانسوی نیز می بایست از جنس چوب، سنگ و … با بالاترین کیفیت باشند. همچنین ظروف به کار رفته در این سبک از دکوراسیون داخلی می بایست از نوع چینی انتخاب شوند.

حمام سبک دکوراسیون فرانسوی

خانه ای با سبک دکوراسیون فرانسوی
خانه ای با سبک دکوراسیون فرانسوی

          برای حمام تا حد امکان می بایست از رنگ های روشن استفاده شود. همچنین وجود یک پنجره در حمام می تواند نور محیط را به خوبی تامین کرده و بسیار مفید باشد. در صورت عدم وجود پنجره نیز می توان با اجرای انواع نورها به صورت کافی، نور این محیط را تامین کرد. یکی از کارهایی که در حمام های دکوراسیون فرانسوی می توان انجام داد، استفاده از کاغذ دیواری در حمام است. برای این کار نیز باید از کاغذ دیواری با طرح های تجملی و با رنگ روشن استفاده نمود.

چند نکته در رابطه با سبک دکوراسیون فرانسوی

          درست است که این سبک مخصوص اشراف زادگان فرانسوی بوده است و می بایست در اجرای سبک دکوراسیون فرانسوی از لوازم گران قیمت و لوکس استفاده کرد اما این نکته را نباید فراموش کرد که در اجرای این کار نباید سادگی در محیط را فدای پیچیدگی های به درد نخور کرد. خودنمایی و تظاهر نیز در این سبک جایی ندارد و نباید به طور مثال عنصری در میان محیط به لحاظ جنس، قیمت و … خودنمایی کرده و باعث دیده نشدن سایر اجزای محیطی بشود. طرح کلی در فضای دکوراسیون فرانسوی می بایست شیک، زیبا و لوکس باشد و برای این کار، دکوراتور اجازه اجرای طرح هایی که از پیچیدگی خاصی برخوردار هستند را دارد. در اجرای این سبک از دکوراسیون داخلی حفظ اصالت را فراموش نکنید که مهمترین اصل در دکوراسیون فرانسوی می باشد.

——- مطالب مرتبط ——–

لاندری روم در دکوراسیون داخلی چیست؟

لاندری روم در دکوراسیون داخلی چیست؟

در این مقاله در DREAM DESIGN در رابطه با لاندری روم در دکوراسیون داخلی که محلی اختصاصی در رابطه با شست و شوی لباس است صحبت کرده ایم. با ما همراه باشید.

0 نظر

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *