ویژگی های خانه ای با سبک دکوراسیون مینیمال | تیم طراحی و معماری DREAM DESIGN
سبک دکوراسیون مینیمال

ویژگی های خانه ای با سبک دکوراسیون مینیمال

نویسنده: مسعود زرافشان

5 ساله مشغول به برنامه نویسی هستم و برنامه نویس واقعیت مجازی و واقعیت افزوده به همراه طراحی سایت و تولید محتوا هم انجام می دم. عاشق هنر و فناوریهای نو و جدید هستم و امیدوارم بتونم در آینده خالق فناوریهای نو باشم...

23 جولای, 2019

          اگر در مطالب قبلی با DREAM DESIGN همراه بوده باشید در رابطه با انواع سبک های دکوراسیون داخلی صحبت های زیادی کردیم. همچنین می توانید با مراجعه به مقاله آشنایی با سبک دکوراسیون مدرن اطلاعات مفیدی را در رابطه با این سبک بسیار زیبا، که بسیار شبیه به سبک دکوراسیون مینیمال می باشد، کسب نمایید. با DREAM DESIGN همراه باشید تا با سبک مینیمال و تمامی مباحث مربوط به آن مانند چیدمان، طراحی و اجرای آن، آشنا شوید.

واژه مینیمال به چه معنی است؟

سبک دکوراسیون مینیمال
سبک دکوراسیون مینیمال

          در ابتدا بهتر است قبل از آشنایی با این سبک در دکوراسیون داخلی، با معنی واژه مینیمال آشنا شوید. مینیمال (Minimal) یک واژه لاتین است که به معنی حداقل می باشد. بیشترین کاربرد این واژه برای نشان دادن حداقل امکانات یا دارایی های یک موضوع مشخص، می باشد. به طور مثال در “حداقل سیستم مورد نیاز” برای اجرای نرم افزارهای کامپیوتری و یا “حداقل تعداد سفارش” در سفارش محصولی از طریق اینترنت، از این واژه زیاد استفاده می شود. اما در رابطه با سبک دکوراسیون داخلی، واژه مینیمال (Minimal) یعنی استفاده از حداقل ها برای طراحی و چیدمان دکوراسیون داخلی منزل، همچنین در هنر نیز مینیمالیست ها تمرکز خود را برروی خلق اثری زیبا و جذاب، از حداقل ها و ساده ترین امکانات قرار داده اند.

ویژگی های سبک دکوراسیون مینیمال

سبک دکوراسیون مینیمال
سبک دکوراسیون مینیمال

          همانگونه که اشاره کردیم مینیمالیست ها به ساده گرایی شهرت زیادی دارند. اصل محوریت سبک دکوراسیون مینیمال نیز برروی سادگی در محیط داخلی خانه است. در این رابطه از هرگونه عناصر تزئینی، یا به هیچ عنوان استفاده نمی شود یا خیلی کم از آنها استفاده می شود. در کل در تمامی بخش های داخلی یک خانه مینیمال مانند اتاق خواب، پذیرایی، آشپزخانه و … سعی بر ساده سازی محیط و استفاده از حداقل عناصر و لوازم های خانه است.

ویژگی های اتاق خواب با سبک دکوراسیون مینیمال

سبک دکوراسیون مینیمال
سبک دکوراسیون مینیمال

          به نظر شما یک اتاق خواب در سبک دکوراسیون مینیمال چه ویژگی هایی می تواند داشته باشد؟ می توان به طور کلی گفت که باید ساده باشد اما تعریف این سادگی به چه شکل خواهد بود؟ با ما همراه باشید تا پاسخ این سوالها را پیدا کنید.

رنگ اتاق خواب مینیمال

در اتاق خواب مینیمال رنگ غالب محیط می بایست رنگی روشن باشد و برای این کار سفید یکی از پرکاربردترین رنگ ها در سبک مینیمال است، البته رنگ های خنثی نیز برای استفاده در این سبک کاربرد دارند. استفاده از الگوها و پترن ها برروی دیوار، در این سبک دیده شده اما این الگوها نباید پیچیدگی بالایی داشته باشند و سادگی سبک مینیمال را برهم زنند. همچنین استفاده از تابلو و قاب نیز در این سبک مشکلی ایجاد نمی کند، البته آن هم به شرط اینکه از قاب های شلوغ استفاده نشده و سادگی برروی دیوارهای اتاق خواب از بین نرود.

پرده ها در اتاق خواب مینیمال

سبک دکوراسیون مینیمال
سبک دکوراسیون مینیمال

          در سبک های مدرن و مینیمال بهتر است از نورهای غیر مستقیم استفاده شود، همچنین استفاده از پرده به دلیل فیلتر کردن نور خورشید، و تاباندن آن به صورت یکدست در محیط، کاری بسیار مناسب و هوشمندانه می باشد. برای انتخاب پرده در اتاق های مینیمال بهتر است از پرده های یکدست با رنگ روشن و ملایم استفاده شود. همچنین استفاده از پرده توری، جلوی پنجره ها در اتاق خواب می تواند گزینه بسیار مناسبی باشد.

نور در اتاق های خواب مینیمال

سبک دکوراسیون مینیمال
سبک دکوراسیون مینیمال

          البته منظور از اجرای نور در محیطی با سبک دکوراسیون مینیمال، استفاده از این نورها در شب هنگام است وگرنه در طول روز می توان از نورهای طبیعی بهره برد. برای نورپردازی اتاق خواب مینیمال استفاده از لوستر پیشنهاد نمی شود و بهترین انتخاب، می تواند نورهای هالوژن نقطه ای و یا استفاده از چراغهای تزئینی به شکل فانتزی و خاص، باشد.

تخت خواب مناسب در اتاق خواب مینیمال

سبک دکوراسیون مدرن
سبک دکوراسیون مدرن

          اصلی ترین موضوع اتاق خواب، تخت خواب است و استفاده غیر مناسب از آن میتواند تمامی تدابیری که برای اجرای سبک دکوراسیون مینیمال در یک اتاق خواب را اندیشیده اید، خراب کند. تخت خواب مناسب برای محیط مینیمال میبایست حتما پارمترهای مینیمالیستی را با خود داشته باشد. یکی از پارامترهای مهم، خطوط شکسته و منظم در آن بوده و بهتر است متریال به کار رفته در تخت مینیمال، عناصر براقی مانند استیل، چرم و یا چوب براق باشد. رنگ آن نباید با رنگ دیوارها و اجزای موجود در اتاق در تضاد باشد، همچنین استفاده از رنگ های روشن و ملایم برای روتختی گزینه بسیار مناسبی است. متعلقات تخت خواب نیز نباید بیش از اندازه زیاد باشند و بهتر است تا حد امکان خلوتی در محیط و به دنبال آن سادگی محیطی، حفظ شود. در کل جهت دکوراسیون اتاقی با سبک مینیمال، بهتر است اصل سادگی در آن را حفظ کنید.

سرویس بهداشتی در سبک مینیمال

سبک دکوراسیون مدرن
سبک دکوراسیون مدرن

          درست است که این محیط از کم استفاده ترین محیط های یک خانه می باشد اما در صورت عدم رسیدگی و پرداخت اهمیت به آن، ناهماهنگی در سبک دکوراسیون کلی خانه، بوجود خواهد آمد. اولین کاری که برای اجرای سبک دکوراسیون مینیمال در سرویس بهداشتی می توان انجام داد کم کردن عناصر محیطی در آنان است. همچنین به دلیل استفاده از رنگ سفید در اکثر حمام ها و سرویس های بهداشتی، کار شما یک پله آسان تر شده است.

آینه در سرویس بهداشتی مینیمال

سبک دکوراسیون مدرن
سبک دکوراسیون مدرن

          اولین کاری که برای اجرای سبک مینیمال در سرویس بهداشتی می بایست انجام داد استفاده از آینه مناسب برای آن است. بهترین گزینه آینه ای بزرگ و عریض است. همچنین اگر سرویس بهداشتی کوچکی دارید می توانید از آینه ای به اندازه کل دیوار، در جایی که میز توالت قرار دارد استفاده کنید. استفاده از آینه بزرگ در سرویس بهداشتی، فضای آنجا را بزرگتر جلوه خواهد داد.

عناصر موجود در سرویس بهداشتی مینیمال

          بهتر است پیشخوان و میز توالت را از تمام عناصر بدون استفاده و کم استفاده خالی کنید. استفاده از یک میز با چند کشوی ساده بهترین انتخاب است چرا که می توان لوازم کم استفاده را درون آن قرار داد و سادگی محیطی را با خلوت کردن آن بوجود آورد. جالب است بدانید یکی از گزینه هایی که می توان با آن زیبایی را درون یک سرویس بهداشتی مینیمال ایجاد کرد دمپایی است!!! آری، دمپایی ها و یا پاپوش های سفید یکی از بهترین گزینه ها برای مینیمالیستی کردن فضای سرویس بهداشتی می باشند.

آشپزخانه در سبک دکوراسیون مینیمال

سبک دکوراسیون مدرن
سبک دکوراسیون مدرن

          امروزه اکثر آشپزخانه ها به شکل یک آشپزخانه مینیمال درآمده اند. پنهان کردن عناصر غیرضروری در میان کابینت ها و کشوها، استفاده از فناوری های مدرن در آشپزخانه، استفاده از رنگ های ساده و یکدست در آشپزخانه و … از نکاتی است که باعث شده رد پای سبک مینیمال در تمامی آشپزخانه های امروزی دیده شود.

رنگ ها و طرح های آشپزخانه مینیمال

سبک دکوراسیون مدرن
سبک دکوراسیون مدرن

          در آشپزخانه های مینیمال معمولا از رنگ های روشن و یا خنثی مانند سفید و یا کرمی استفاده می شود. البته استفاده از رنگ های تیره در برخی از اجزای آشپزخانه، برای ایجاد کانتراست و تضاد رنگی، و بالا بردن جذابیت و انرژی محیط نیز می تواند زیبایی خاصی را ایجاد کند. همچنین می بایست در آشپزخانه ای با سبک دکوراسیون مینیمال از عناصری با فرمهای خطی شکسته و صاف استفاده کرد و عناصری با متریال استیل و فلز را نیز در این گونه آشپزخانه ها به کار برد. یکی دیگر از کارهایی که امروزه در آشپزخانه ها اجرا شده و جذابیت بسیار زیادی را به دنبال دارد، ایجاد جزیره در آشپزخانه است. جزیره در آشپزخانه یعنی قسمتی در میان آشپزخانه که می توان کارهای زیادی را در این قسمت انجام داد. در آینده مقاله ای برای توضیح بیشتر این قسمت در سایت خواهد آمد.

——- مطالب مرتبط ——–

لاندری روم در دکوراسیون داخلی چیست؟

لاندری روم در دکوراسیون داخلی چیست؟

در این مقاله در DREAM DESIGN در رابطه با لاندری روم در دکوراسیون داخلی که محلی اختصاصی در رابطه با شست و شوی لباس است صحبت کرده ایم. با ما همراه باشید.

0 نظر

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *