ویژگی های خانه ای با سبک دکوراسیون ساحلی | تیم طراحی و معماری DREAM DESIGN
سبک دکوراسیون ساحلی

ویژگی های خانه ای با سبک دکوراسیون ساحلی

نویسنده: مسعود زرافشان

5 ساله مشغول به برنامه نویسی هستم و برنامه نویس واقعیت مجازی و واقعیت افزوده به همراه طراحی سایت و تولید محتوا هم انجام می دم. عاشق هنر و فناوریهای نو و جدید هستم و امیدوارم بتونم در آینده خالق فناوریهای نو باشم...

30 جولای, 2019

          امروزه انواع سبک های دکوراسیون داخلی دستخوش تغییرات زیادی بوده است و دکوراتورها توانسته اند در هر سبک برای هر سلیقه ای، انتظارات مردم را برآورده نمایند. از این سبک های زیبا در دکوراسیون داخلی می توان سبک دکوراسیون فرانسوی، صنعتی، مینیمال، اسکاندیناوی و … را نام برد که هر کدام از جذابیت های ظاهری خاصی برخوردار می باشند. در میان این سبک ها، سبکی وجود دارد که مخصوص افرادی ساخته شده که عاشق دریا و سواحل کنار آن می باشند. نام این سبک، سبک دکوراسیون ساحلی است و در آن سعی شده از المان هایی استفاده شود که فرد با قرار گرفتن در آن به یاد ساحل و دریا بیفتد. با DREAM DESIGN همراه باشید تا با برخی از مشخصات این سبک بسیار زیبا، آشنا شوید.

سبک دکوراسیون ساحلی چیست؟

سبک دکوراسیون ساحلی
سبک دکوراسیون ساحلی

          این سبک، همانطور که از نامش پیداست سبکی در دکوراسیون داخلی است که در آن سعی شده از المان ها و عناصر موجود در دریا و سواحل کنار آن استفاده شود تا ارتباطی تنگاتنگ را میان فضای داخلی محیط با فضای ساحلی برقرار کند. این سبک مخصوص افرادی است که پیاده روی برروی ماسه های ساحلی کنار دریا را دوست دارند و با آن خاطرات زیبایی را در ذهن خود ثبت کرده اند. همچنین این سبک دارای زیرشاخه های متعددی نیز هست که در ادامه با آنها آشنا خواهید شد.

انواع سبک های دکوراسیون ساحلی

          دکوراسیون ساحلی دارای سبک های مختلفی است که تمامی آنان در ویژگی هایی مانند استفاده از رنگهای زیبای اقیانوسی، استفاده زیاد از رنگ سفید و استفاده از نور طبیعی زیاد، مشترک می باشند اما هرکدام از آنها دارای تفاوت هایی نیز هستند.

– دکوراسیون ساحلی آمریکایی

سبک دکوراسیون ساحلی
سبک دکوراسیون ساحلی

          این سبک به ایجاد راحتی هر چه تمام برای اهالی خانه شناخته می شود و البته یکی از پرطرفدارترین سبک های دکوراسیون ساحلی در آمریکا به شمار می آید. این نکته را باید خاطر نشان کرد که سبک دکوراسیون ساحلی آمریکایی یکی از زیر شاخه های سبک دکوراسیون مدرن به حساب می آید و همانطور که در سبک مدرن به سادگی اهمیت زیادی داده می شود، در این سبک نیز سادگی یکی از اصول مهم در اجرای آن می باشد. یکی از المان های بارز این سبک استفاده از نور طبیعی فراوان در فضا است، همچنین استفاده از رنگ سفید به همراه رنگ های گرم، استفاده از رنگ های اقیانوسی، استفاده از عناصر دریایی تزئینی و همچنین مبلمان راحتی در فضا از دیگر ویژگی های مهم در این سبک به شمار می آیند.

– دکوراسیون ساحلی جزایر استوایی

سبک دکوراسیون ساحلی
سبک دکوراسیون ساحلی

          این سبک بیشتر مخصوص مردم ناحیه جزایر استوایی بوده و در آن از تفکرات، رسومات و اعتقادات بومی آن مناطق استفاده شده است. در سبک ساحلی جزایر استوایی از طرح ها و نقش های مرتبط با آن مناطق، یعنی مناطق استوایی استفاده شده است، همچنین از عناصر به کار رفته در این سبک می توان دکوریجات ساحلی و دریایی، چوب درخت ساج و در کل عناصر طبیعی را نام برد.

– دکوراسیون ساحلی مدیترانه ای

سبک دکوراسیون ساحلی
سبک دکوراسیون ساحلی

          این سبک از دکوراسیون ساحلی، تنها سبکی است که می توان در آن عناصری مانند آهن سیاه و فلز را مشاهده نمود. همچنین سبک دکوراسیون ساحلی مدیترانه ای از آن دسته سبک هایی است که در سالیان متعددی، مورد استفاده توسط مردم سواحل ایتالیا، اسپانیا و یونان بوده است. از دیگر ویژگی های این سبک می توان استفاده از چوب های مستحکم و لوازم حکاکی شده برای استفاده تزئینی در دکور خانه را نام برد.  

ویژگی های سبک دکوراسیون ساحلی

          این سبک از دکوراسیون داخلی دارای ویژگی های منحصر به فردی در استفاده از رنگ و … می باشد که در ادامه با آنها آشنا خواهید شد:

– رنگ در دکوراسیون ساحلی

سبک دکوراسیون ساحلی
سبک دکوراسیون ساحلی

          یکی از ویژگی های مهم در سبک دکوراسیون ساحلی آرامش و راحتی در فضای داخلی خانه است. یکی از مواردی که با آن این آرامش را می توان ایجاد کرد استفاده مناسب از رنگ هاست. رنگ های به کار رفته در دکوراسیون ساحلی رنگ های روشن و خنثی می باشند. رنگ غالب در محیط، رنگ سفید است که در کنار آن از رنگهای خنثی مانند خاکستری و یا قهوه ای نیز استفاده می شود. همچنین در عناصر موجود در محیط از رنگهای مرتبط با رنگ های ساحلی و اقیانوسی مانند مرجانی، آبی روشن، زمرد کبود، فیروزه ای، شنی و کله غازی نیز استفاده شده تا با استفاده از آنها، بی روحی در محیط از میان برود و جای آن را سرزندگی و نشاط بگیرد.

– نور در دکوراسیون ساحلی

سبک دکوراسیون ساحلی
سبک دکوراسیون ساحلی

          برای ایجاد نور در سبک دکوراسیون ساحلی، موردی که باید در نظر گرفت شبیه سازی ساحل است. یکی از نکات لذت بخش در سواحل کنار دریا، قدم زدن زیر نور گرم خورشید بوده که برای ایجاد حسی مشابه با آن، از نور طبیعی در محیط استفاده می شود. به راستی که هیچ منبع نوری مانند خورشید نمی تواند سرزندگی و نشاط را در محیط داخلی خانه ایجاد کند، پس برای سبک دکوراسیون ساحلی استفاده از پنجره های بزرگ به همراه درهای بزرگ شیشه ای، برای ورود هرچه بیشتر نور به داخل خانه، به شدت توصیه می شود. همچنین برای نصب پرده جلوی پنجره ها بهتر است از پرده های نازک و روشن استفاده شود.

– مبلمان در دکوراسیون ساحلی

سبک دکوراسیون ساحلی
سبک دکوراسیون ساحلی

          یکی از زیباترین بخش های سبک دکوراسیون ساحلی همین مبلمان در آن می باشد. برای انتخاب مبلمان در این سبک از مبلمان راحتی استفاده می شود و نکته جالب در آن استفاده از مواد و مصالح طبیعی، به طوری است که حس بودن در ساحل کنار دریا تداعی شود. یکی از زیباترین و مناسب ترین مصالح برای ساخت مبلمان مخصوص دکوراسیون ساحلی، حصیرهای چوبی و طبیعی و همچنین استفاده از چوب خیزران می باشد.

– چیدمان وسایل در دکوراسیون ساحلی

سبک دکوراسیون ساحلی
سبک دکوراسیون ساحلی

          همانطور که در بالا اشاره شد، این سبک از دکوراسیون داخلی، عضوی از سبک های مدرن و امروزی می باشد، پس می بایست سادگی در چیدمان وسایل حتما رعایت گردد. برای چیدمان عناصر داخلی سبک دکوراسیون ساحلی می بایست با توجه با کارایی لوازمی مانند مبلمان و …، یکی از آنها را در مرکزیت قرار داده و سایر عناصر موجود در محیط را به دور آن، به طوری که مانع رفت و آمد در محیط نشود، چید.

– طرح های موجود در دکوراسیون ساحلی

سبک دکوراسیون ساحلی
سبک دکوراسیون ساحلی

          برای ایجاد جذابیت بصری در سبک دکوراسیون ساحلی از فرم ها و طرح های متنوعی استفاده می شود. برای استفاده هرچه بهتر از نقش ها در این سبک، بهتر است از طرح هایی استفاده شود که ارتباط مستقیمی با عناصر موجود در اقیانوس و سواحل اطراف آن دارند. کوزه های سفالی، فرش های کرکی، چوب های طبیعی و ساده، و همچنین پارچه ها و رومیزی هایی با جلوه ساحلی، بهترین انتخاب برای استفاده در سبک دکوراسیون ساحلی است.

– عناصر تزئینی در دکوراسیون ساحلی

سبک دکوراسیون ساحلی
سبک دکوراسیون ساحلی

          این بخش یکی از راحت ترین بخش ها برای ایجاد دکوراسیون ساحلی است. چرا که با استفاده از عناصری مانند صدفها، مرجانها و … به راحتی می توان حس بودن در ساحل کنار دریا را ایجاد نمود. البته این نکته را نباید فراموش کرد که امروزه برای ایجاد سبک دکوراسیون ساحلی از عناصر تزئینی کمتری نسبت به گذشته در محیط استفاده می شود چرا که سادگی در محیط همواره یکی از المان های مهم در دکوراسیون ساحلی می باشد. از عناصر موجود که می توان با استفاده از آن حس بودن در کنار اقیانوس را ایجاد کرد می توان فانوس های دریایی، مرجان مصنوعی، صدف، ستاره های دریایی، طناب بادبانی کشتی و قاب هایی با عکس اقیانوس را نام برد.

——- مطالب مرتبط ——–

لاندری روم در دکوراسیون داخلی چیست؟

لاندری روم در دکوراسیون داخلی چیست؟

در این مقاله در DREAM DESIGN در رابطه با لاندری روم در دکوراسیون داخلی که محلی اختصاصی در رابطه با شست و شوی لباس است صحبت کرده ایم. با ما همراه باشید.

0 نظر

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *