جزیره در آشپزخانه و نحوه استفاده از آن در دکوراسیون داخلی | تیم طراحی و معماری DREAM DESIGN
جزیره در آشپزخانه و نحوه استفاده از آن

جزیره در آشپزخانه و نحوه استفاده از آن در دکوراسیون داخلی

نویسنده: مسعود زرافشان

5 ساله مشغول به برنامه نویسی هستم و برنامه نویس واقعیت مجازی و واقعیت افزوده به همراه طراحی سایت و تولید محتوا هم انجام می دم. عاشق هنر و فناوریهای نو و جدید هستم و امیدوارم بتونم در آینده خالق فناوریهای نو باشم...

28 آگوست, 2019

جزیره در آشپزخانه را یک پیشخوان مستقل تعبیر می کنیم. این قطعه در وسط آشپزخانه تعبیه شده و از سایر قسمت ها نظیر, کابینت ها و پیشخوان دیگر جدا می باشد. در بررسی انواع سبک های دکوراسیون داخلی در آشپزخانه به این نتیجه می رسیم که جزیره آشپزخانه, قطعه ای بسیار کار آمد محسوب شده و باعث زیباتر شدن آشپزخانه می شود. در انواع سبک های دکوراسیون داخلی و ارتباط آن با سیستم چیدمان آشپزخانه‌های امروزی، جزیره آشپزخانه تقریبا به یک عنصر ضروری تبدیل شده است. یک جزیره آشپزخانه، به کارایی آشپزخانه می‌افزاید و نحوه کار در آشپزخانه را به کل تغییر داده است. توجه داشته باشید وقتی از جزیره آشپزخانه نام برده می شود, علاوه بر زیبایی که به آشپزخانه می دهد, در واقع یک سبک دکوراسیون مدرن در دکوراسیون داخلی منزل ایجاد می کند.

بررسی کارایی ابتدایی جزیره در آشپزخانه

از اولین کارهایی  که یک جزیره آشپزخانه انجام می‌دهد، این است که به عنوان  یک پیشخوان اضافه جای بیشتری برای وسیله ‌ها در آشپزخانه شما اضافه می‌ کند.

 اگر به جزیره خود در آشپزخانه گاز، سینک ظرف ‌شویی و صندلی اضافه کنید این پیشخوان به عنوان اصلی ترین مرکز فعالیت‌ های شما در آشپزخانه محسوب می‌شود.

دلیل این است که زمانی که می‌خواهید آشپزخانه‌ خود را گسترش دهید، اکثر مهندسین طراح و متخصصین فعال در زمینه کابینت سازی,  استفاده از جزیره آشپزخانه در دکوراسیون خانه را پیاده سازی می کنند.

در این مقاله سعی بر آن داریم تا درباره مزایای استفاده از جزیره در آشپزخانه را برای شما شرح دهیم. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

جزیره در آشپزخانه و نحوه استفاده از آن
جزیره در آشپزخانه و نحوه استفاده از آن

پارامتر های مهم در انتخاب جزیره آشپزخانه

در انتخاب جزیره مناسب برای آشپزخانه پارامترهای مختلفی دخیل هستند تا انتخابی مناسب حاصل شود. رعایت و دقت کردن به هر کدام از این پارامترها منجر به انتخابی مناسب هم از نظر دکوراسیون سنتی و هم از نظر دکوراسیون صنعتی دارد.

چه اندازه ای برای جزیره آشپزخانه مناسب است؟

جزیره آشپزخانه شما  باید فضایی کافی و مناسب  به عنوان اصلی ترین پیشخوان را در اختیار شما قرار دهد. دلیل این امر این است تا شما بتوانید مجموعه فعالیت‌ های حداکثری خود را بر روی پیشخوان مورد نظر به انجام برسانید.

توجه داشته باشید با در نظر گرفتن اندازه آشپزخانه تان, جزیره شما نباید به اندازه ای بزرگ باشد که فضای آشپزخانه شما بیش از حد نیاز اشغال کند چرا که این موضوع ممکن است حتی رفت و آمد شما در آشپزخانه را نیز مختل کند.

با توجه به سلیقه های مختلف افراد,  در بسیاری از سبک دکوراسیون های مدرن برای  آشپزخانه‌ها, به جای استفاده از جزیره ثابت در آشپزخانه، از میزهای غیر ثابت (متحرک) استفاده می‌شود.

بهتر است جزیره را کجا تعبیه کنیم؟

جواب این سوال رابطه مستقیمی با اندازه ی آشپزخانه شما دارد. به عنوان مثال جزیره در وسط آشپزخانه‌ های بزرگ تعبیه می شود و در غیر این صورت اگر آشپزخانه شما کوچک باشد، جزیره به صورت هم مرز با اتاق نشیمن تعبیه می شود.

پس باید توجه داشته باشید، جزیره را در هر مکان از آشپزخانه که قرار می‌دهید، باید فاصله به اندازه مناسب با دیوارها و کابینت ‌ها و سایر لوازم  و وسایل موجود در آشپزخانه را داشته باشد چرا که نباید اختلالی در رفت و آمد به وجود آورد.

ارتفاع مناسب برای جزیره در آشپزخانه چقدر است؟

به عنوان یک استاندارد تعیین شده برای ارتفاع جزیره آشپزخانه عددی در حدود ۹۰ سانتی‌ متر تعیین می کنند. اما توجه داشته باشید با توجه به اهداف استفاده از جزیره, اگر می خواهید از آن به عنوان میز کار استفاده کنید، این عدد در حدود ۷۰ تا ۷۵ تغییر خواهد کرد.

ممکن است عده ای همچنان بر این سوال باشند که جزیره آشپزخانه چیست و در واقع چه کاربردهایی دارد. به همین دلیل در این قسمت از مقاله سعی بر آن داریم تا چندی از کاربردهای جزیره در آشپزخانه را برای شما بازگو کنیم پس با ما همراه باشید.

جزیره در آشپزخانه و نحوه استفاده از آن
جزیره در آشپزخانه و نحوه استفاده از آن

کاربرد و مزایای استفاده از جزیره آشپزخانه

علاوه بر زیبایی بخشیدن که این وسیله در آشپزخانه انجام می دهد, کاربردهای اساسی نیز دارد که در این قسمت به تعدادی از آنها اشاره می کنیم.

استفاده از جزیره به منظور کار

توجه داشته باشید که این نوع جزیره‌ از مدل های قدیمی الگو برداری شده است،  همچنین در ساخت این مدل از جزیره ها از قفسه‌ های باز استفاده شده و دارای فضای بسیار مناسبی می باشند. البته در این نوع جزیره ها، توجه داشته باشید به علت وجود فضای زیاد مرتب نگه داشتن این مدل از جزیره کمی دشوار است.

بهتر است این چنین بیان کنیم که این طرح از جزیره آشپزخانه, یکی از اولین مدل های موجود می باشد. در واقع بهترین گزینه هم برای آشپزخانه های کوچک می باشد.

شاید اگر از این مدل در آشپزخانه های بزرگ استفاده شود. تقارن مناسبی با سایر عناصر دکوراسیون داخلی آشپزخانه به وجود نیاید.

جزیره در آشپزخانه و نحوه استفاده از آن
جزیره در آشپزخانه و نحوه استفاده از آن

استفاده از جزیره به منظور انبار لوازم

توجه داشته باشید که از این مدل جزیره به منظور انبار کردن یا نگهداری لوازم مختلف آشپزخانه استفاده می شود. می توان این گونه بیان کرد که به عنوان یک کابینت یا کمد کمکی استفاده می شود. شاید بانوی منزل جایی را نیاز داشته باشد تا برخی از لوازم را آنجا مخفی کند.

 در واقع بهتر است این چنین بیان کنیم که این نوع از جزیره، به عنوان  یک کابینت ثابت یا در واقع یک  پیشخوان معمولی به حساب می آید.  این نوع از جزیره فاقد سینک ظرف‌ شویی یا گاز بوده و به عنوان یک کمد در وسط آشپزخانه قرار می گیرد.

برای استفاده از این نوع جزیره ها بهتر است فضای آشپزخانه به اندازه کافی بزرگ باشد تا مزاحمتی برای رفت و آمد نداشته باشد.

جزیره در آشپزخانه و نحوه استفاده از آن
جزیره در آشپزخانه و نحوه استفاده از آن

استفاده از جزیره به منظور شستشو و تهیه غذا

متوجه می شوید که هر چه جلوتر می رویم پیشرفت این گونه از جزیره ها بیشتر می شود. همچنین با پیشرفته شدن، نیاز به فضای بیشتری نیز برای تعبیه دارند.

توجه داشته باشید در این مدل از جزیره های آشپزخانه از سینک ظرف شویی جداگانه ای نیز استفاده می شود. به غیر از این مورد, فضای جداگانه ای  برروی پیشخوان این مدل جزیره وجود دارد که بر روی آن مواد غذایی را آماده می کنید و یا می توانید از این قسمت به عنوان یک میز سلف سرویس برای مهمانی ها استفاده کنید.

جزیره در آشپزخانه و نحوه استفاده از آن
جزیره در آشپزخانه و نحوه استفاده از آن

استفاده از جزیره به منظور میز غذاخوری

برای قرار دادن این جزیره آشپزخانه باید به اندازه کافی فضا در اختیار داشته باشیم. چرا که از این جزیره به عنوان جایگزینی برای میز ناهارخوری استفاده می شود.

جزیره ای که به عنوان میز غذا خوری تعبیه شده است، باید به اندازه ای فضا در اختیار داشته باشد که قرارگیری زانوها در زیر آن به مشکل نخورد.

جزیره در آشپزخانه و نحوه استفاده از آن
جزیره در آشپزخانه و نحوه استفاده از آن

استفاده از جزیره متحرک چرخ دار

این نوع از جزیره به دلیل کوچک بودن آن برای آشپزخانه های کوچک بسیار مناسب است. شما می توانید در صورت نیاز آن را به آشپزخانه خود منتقل کنید و از آن بهره ببرید و بلافاصله بعد از اتمام کار خود. به منظور جلوگیری از در دست و پا بودن آن, می توانید آن را به گوشه ای دیگر از آشپزخانه منتقل کنید.

توجه داشته باشید همان اندازه که این جزیره کوچک می باشد به همان اندازه از امکانات آن نیز کاهش می یابد.

جزیره در آشپزخانه و نحوه استفاده از آن
جزیره در آشپزخانه و نحوه استفاده از آن

——- مطالب مرتبط ——–

لاندری روم در دکوراسیون داخلی چیست؟

لاندری روم در دکوراسیون داخلی چیست؟

در این مقاله در DREAM DESIGN در رابطه با لاندری روم در دکوراسیون داخلی که محلی اختصاصی در رابطه با شست و شوی لباس است صحبت کرده ایم. با ما همراه باشید.

0 نظر

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *