معرفی چند مورد از سبک های اروپایی در دکوراسیون منزل | تیم طراحی و معماری DREAM DESIGN
سبک های اروپایی در دکوراسیون منزل

معرفی چند مورد از سبک های اروپایی در دکوراسیون منزل

نویسنده: مسعود زرافشان

5 ساله مشغول به برنامه نویسی هستم و برنامه نویس واقعیت مجازی و واقعیت افزوده به همراه طراحی سایت و تولید محتوا هم انجام می دم. عاشق هنر و فناوریهای نو و جدید هستم و امیدوارم بتونم در آینده خالق فناوریهای نو باشم...

17 آگوست, 2019

          نکته جالبی که در رابطه با انواع سبک های دکوراسیون منزل وجود دارد خواستگاه و منطقه جغرافیایی است که هر سبکی در آن بوجود آمده است.

 به طور مثال در سبک دکوراسیون سنتی ایرانی می توان تدابیری را که دکوراتورها و هنرمندان قدیمی ایران در آن، جهت تغییرات فصلی اندیشیده اند به خوبی پیدا کرد. یا در سبک دکوراسیون فرانسوی می توان اشرافیت و تجلل زندگی فرانسویان در زمان های قدیم را به خوبی پیدا کرد.

 DREAM DESIGN در این مقاله قصد دارد تا شما را با چندین مورد از سبک های دکوراسیون داخلی پرطرفدار و زیبا، که خواستگاهشان در اروپا بوده و امروزه در تمامی دنیا شناخته شده است، آشنا سازد. با ما همراه باشید تا با ویژگی هرکدام از این سبک ها آشنا شوید.

– ویژگی مهم سبک های دکوراسیون اروپایی

سبک های اروپایی در دکوراسیون منزل
سبک های اروپایی در دکوراسیون منزل

          اولین نکته و مهمترین آن در رابطه با سبک های اروپایی دکوراسیون منزل این است که شما کمتر سبکی را پیدا می کنید که به صورت ناگهانی بوجود آمده باشد. اکثر سبک های اروپایی تاثیر گرفته از سبک های قبلی خود در دکوراسیون داخلی می باشند. به این صورت که به جای معرفی سبکی کاملا جدید، سبک های قبلی را بروز کرده و تنها مشکلات آنها را، با توجه به تغییر شرایط زندگی و اجتماعی، رفع کرده اند.

از دیگر ویژگی های سبک های اروپایی این است که می توان اشرافیت و تجلل را در اکثر آنها پیدا کرد. همچنین در برخی اوقات به دلیل سردی غالبی که در محیط اروپایی وجود دارد، می توان محیط های دکوراسیون اروپایی را با رنگ های گرم در تمامی اجزای خانه، پیدا کرد.

– سبک دکوراسیون کلاسیک برای منزل

سبک های اروپایی در دکوراسیون منزل - سبک دکوراسیون کلاسیک
ویژگی های سبک دکوراسیون کلاسیک برای منزل

          در مقاله های قبلی به صورت مفصل در رابطه با سبک دکوراسیون کلاسیک بحث کرده ایم، اما در اینجا نیز کمی در رابطه با آن صحبت خواهیم کرد.

مهمترین نکته در رابطه با این سبک در دکوراسیون منزل این است که سبک دکوراسیون کلاسیک اهمیت بسیار بالایی به نظم و ترتیب در محیط داخلی می دهد. یکی از اصولی که دکوراسیون کلاسیک به آن پایبند است تقارن در عناصر محیطی است.

به طور مثال برای چیدمان مبلمان بهتر است آنها رو طوری بچینید که ایجاد بی نظمی نکند و تقارن را برهم نزند. همچنین طرح مبلمان نیز باید دارای تقارن کامل باشد.

مشخصه بعدی آن در پیچیدگی طرح های آن است که همین عامل این سبک را تاحدودی به یکی از سبک های فاخر در دکوراسیون داخلی تبدیل کرده است.

– رنگها و نور در سبک دکوراسیون کلاسیک

          رنگ ها در دکوراسیون کلاسیک از دسته رنگ های گرم انتخاب می شوند. همچنین رنگ ها، همه باید با هم در ارتباط باشند و استفاده از کانتراست رنگی در دکوراسیون کلاسیک ممنوع است. طلایی، کرمی، قهوه ای و قرمز از رنگ های پراستفاده در این سبک هستند.

برای نور محیط نیز اولین اولویت استفاده از نور طبیعی خورشید است. برای این کار نیز می بایست از پرده های نازک با رنگ روشن، به همراه پنجره های بزرگ در پشت آنها استفاده کرد. برای منابع نوری نیز لوسترهای کریستالی و چراغهای آویزان سقفی بهترین گزینه ها برای دکوراسیون کلاسیک می باشند.

– سبک دکوراسیون گوتیک برای منزل

سبک های اروپایی در دکوراسیون منزل - سبک دکوراسیون گوتیک
محیطی دلهره آور و ترسناک با سبک دکوراسیون گوتیک

          یکی از سبک های بسیار زیبا و جذاب در دکوراسیون منزل همین سبک گوتیک است. این سبک برای افرادی که به دنبال ترس و هیجان در کنار هم هستند بسیار مناسب می باشد و برگرفته از هنر گوتیک مدرن می باشد.

ویژگی اصلی این سبک مرموز بودن و دلهره آور بودن آن می باشد. سبک دکوراسیون گوتیک را می توان با محیطی تاریک، فضایی گرفته به همراه خط های صاف با زاویه های شکسته پیدا کرد.

– رنگ و نور در سبک دکوراسیون گوتیک

          رنگ در سبک دکوراسیون گوتیک از دسته رنگ های تیره و غلیظ انتخاب می شود. معمولا خانه هایی با دکوراسیون گوتیک را با رنگ مشکی به عنوان رنگ غالب محیط در نظر گرفته و از رنگ هایی مانند سفید، آبی روشن، زمردی، طلایی، قرمز تیره، بنفش، سبز تیره و … به عنوان رنگ های ثانویه و فرعی در آن استفاده می کنند.

در محیط داخلی گوتیک برخلاف اکثریت سبک های دکوراسیون منزل که نور طبیعی برای آنها اهمیت دارد، در این سبک برای ساخت فضایی مرموز از نور کم استفاده می کنند. همچنین برای منابع نوری مصنوعی از چراغهای فانتزی با شکل های عجیب و غریب استفاده می شود.

– سبک دکوراسیون ویکتوریایی برای منزل

سبک های اروپایی در دکوراسیون منزل -  سبک دکوراسیون ویکتوریایی
ویژگی های سبک دکوراسیون ویکتوریایی برای منزل

          سبک دکوراسیون ویکتوریایی یکی از سبک های زینتی در میان سبک های دکوراسیون منزل به شما می آید. در این سبک خبری از سادگی نیست و می توان اشرافی نگری را در این سبک به خوبی حس کرد.

ویژگی اصلی آن توجه بسیار زیاد به جزئیات است، همچنین این سبک بی شباهت به سبک دکوراسیون کلاسیک نیست.

– رنگ و نور در سبک دکوراسیون ویکتوریایی

          رنگ ها در این سبک نیز همانند سبک دکوراسیون گوتیک از دسته رنگ های تیره و غلیظ می باشند با این تفاوت که در این سبک خبری از رنگ های مشکی به عنوان رنگ غالب محیط جهت ساخت فضایی مرموز نیست، بلکه سعی بر جلوه و نشاط محیط داخلی است.

در سبک دکوراسیون ویکتوریایی به دلیل تصور غلط افراد در رابطه با تاثیرات منفی نور خورشید برروی انسان، از نور طبیعی در محیط داخلی استفاده نمی شده است. بلکه از پرده های ضخیم و تیره رنگ استفاده می شده تا از ورود نور خورشید جلوگیری شود. البته امروزه دیگر این تفکر در این سبک جایی ندارد و نور طبیعی خورشید نیز در خانه های ویکتوریایی ورود پیدا کرده است.

– سبک دکوراسیون باروک برای منزل

سبک های اروپایی در دکوراسیون منزل - سبک دکوراسیون باروک
ویژگی های سبک دکوراسیون باروک برای منزل

          ویژگی اصلی این سبک، حفظ وحدت و تعادل در تمامی اجزا و عناصر موجود در محیط داخلی است. طرح ها و رنگ ها در این سبک برخلاف دکوراسیون کلاسیک دارای پویایی و حرکت می باشند و می توان در آن رد پاهایی از هنرهای دوره تاریخی باروک را مشاهده کرد.

– رنگ و نور در سبک دکوراسیون باروک

          اصلی ترین رنگ در این سبک، رنگ طلایی می باشد که به نوعی شناسنامه سبک دکوراسیون باروک است. همچنین از رنگ هایی مانند قهوه ای سوخته، قرمز، سبز، عاجی، کرمی، خاکستری و … نیز در کنار رنگ طلایی در دکوراسیون باروک استفاده می شود.

در سبک دکوراسیون باروک نیز همانند سایر سبک های سنتی اروپایی، خبری از نور طبیعی خورشید در محیط داخلی نیست و می بایست از منابع نوری مصنوعی قوی، مانند لوسترهای کریستال و چراغهای سقفی کلاسیک استفاده شود.

– سبک دکوراسیون روکوکو برای منزل

سبک های اروپایی در دکوراسیون منزل - سبک دکوراسیون روکوکو
ویژگی های سبک دکوراسیون روکوکو برای منزل

          برخی سبک دکوراسیون روکوکو را به اشتباه سبک دکوراسیون باروک می نامند که دلیل آن شباهت زیاد این دو سبک با یکدیگر است. این سبک پس از دوره باروک بوجود آمده و به همین دلیل آن را جایگزین سبک دکوراسیون باروک نیز می دانند.

محوریت اصلی آن ایجاد راحتی و صمیمیت در محیط است. همچنین طرح ها و عناصر این سبک دکوراسیون منزل از دکوراسیون باروک ساده تر است.

– رنگ و نور در سبک دکوراسیون روکوکو

          رنگ ها در این سبک از دسته رنگ های گرم با تن رنگی روشن می باشند. رنگهایی مانند کرمی، مرواریدی، سبز، زرد، هلویی، طلایی و … از رنگ های به کار رفته در سبک دکوراسیون روکوکو می باشند.

در محیط داخلی سبک دکوراسیون روکوکو برخلاف سایر سبک های ذکر شده در بالا، نور طبیعی خورشید جایگاه ویژه ای داشته و برای روشن کردن محیط داخلی در اولویت قرار دارد. همچنین برای استفاده از منابع نوری مصنوعی می توان از لوسترهای کریستالی بزرگ استفاده کرد.

——- مطالب مرتبط ——–

لاندری روم در دکوراسیون داخلی چیست؟

لاندری روم در دکوراسیون داخلی چیست؟

در این مقاله در DREAM DESIGN در رابطه با لاندری روم در دکوراسیون داخلی که محلی اختصاصی در رابطه با شست و شوی لباس است صحبت کرده ایم. با ما همراه باشید.

0 نظر

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *