ویژگی های سبک دکوراسیون ترنزیشنال برای منزل | تیم طراحی و معماری DREAM DESIGN
ویژگی های سبک دکوراسیون ترنزیشنال برای منزل

ویژگی های سبک دکوراسیون ترنزیشنال برای منزل

نویسنده: مسعود زرافشان

5 ساله مشغول به برنامه نویسی هستم و برنامه نویس واقعیت مجازی و واقعیت افزوده به همراه طراحی سایت و تولید محتوا هم انجام می دم. عاشق هنر و فناوریهای نو و جدید هستم و امیدوارم بتونم در آینده خالق فناوریهای نو باشم...

11 آگوست, 2019

          به طور حتم سوالات زیادی را در رابطه با این سبک از دکوراسیون داخلی در ذهن خود به همراه دارید. به طور مثال معنی واژه ترنزیشنال چیست؟ ویژگی های دکوراسیون ترنزیشنال به چه شکل می باشند؟ تاریخچه آن به چه زمانی بر می گردد؟ این سبک از دکوراسیون داخلی برای چه کسانی مناسب است؟ و بسیاری سوالات دیگر که قصد داریم همه را به شما پاسخ بدهیم. با DREAM DESIGN تا آخر این مقاله همراه باشید تا با سبک دکوراسیون ترنزیشنال و برخی از ویژگی های آن آشنا شوید. امید می رود تا پس از مطالعه این مقاله بتوانید به طور کامل با این سبک آشنا شده و در صورت روبرویی با فضایی آراسته به این سبک، به سرعت بتوانید آن را شناسایی کنید.

– تارخچه سبک دکوراسیون ترنزیشنال و معنی واژه ترنزیشنال (Transitional)

          در ابتدا قبل از هرگونه توضیح بهتر است معنی واژه ترنزیشنال را با همدیگر بررسی نماییم. ترنزیشنال (Transitional) یک واژه انگلیسی به معنای انتقالی میباشد که در دکوراسیون داخلی به معنای سبکی است که در حال انتقال میان سبک دکوراسیون مدرن و سبک دکوراسیون معاصر قرار دارد. شاید از خودتان بپرسید که انتقال در این سبک ها به چه معنی است؟ انتقال در میان سبک های مدرن و معاصر به معنی هماهنگی و ترکیب این دو سبک با همدیگر، در تمامی اجزا مانند مبلمان، نور، رنگ و … می باشد. در این ترکیب در برخی موارد یک سبک بیشتر خودنمایی می کند. به طور مثال اگر المان ها و پارامترهای سبک دکوراسیون مدرن بیشتر از سبک معاصر باشند به اصطلاح می گویند انتقال از سبک مدرن به سبک معاصر صورت پذیرفته است. البته باید بدانید که معمولا در انتقال بین این دو سبک، حد تعادل رعایت میگردد.

– ویژگی های دکوراسیون ترنزیشنال، تعادل در محیط داخلی منزل

ویژگی های سبک دکوراسیون ترنزیشنال برای منزل
ویژگی های سبک دکوراسیون ترنزیشنال برای منزل

          دکوراسیون ترنزیشنال یا همان انتقالی بسیار زیبا می باشد. در آن خبری از عناصر پیچیده، و شلوغی بیش از حد در محیط داخلی منزل نیست و همچنین تمامی عناصر داخل منزل با تعداد متعادلی چیده شده اند. همانطور که می دانید در سبک دکوراسیون مدرن سادگی حرف اول را می زند و محوریت این سبک، استفاده حداقلی از عناصر در فضای داخلی است، اما در سبک دکوراسیون انتقالی استفاده از عناصر تزئینی به طوری که تعادل و سادگی در محیط از بین نرود هیچ مشکلی نداشته، بلکه محیطی سرزنده و با نشاط را برای ما به ارمغان می آورد. به طور کلی می توان گفت که دو مشخصه اصلی این سبک، تمیزی و آرامش در آن می باشد. همچنین در دکوراسیون ترنزیشنال خبری از قوانین و قواعد دست و پاگیر موجود در دکوراسیون مدرن نیست.

– رنگ ها در سبک دکوراسیون ترنزیشنال

ویژگی های سبک دکوراسیون ترنزیشنال برای منزل
ویژگی های سبک دکوراسیون ترنزیشنال برای منزل

          مشخصه اصلی رنگ ها در دکوراسیون انتقالی، آرمش بخش بودن آنها می باشد. پس برای انتخاب رنگ در این سبک، از رنگ های گرم بیش از حد استفاده نکنید و سعی کنید رنگ هایتان را از دسته رنگ های سرد و رنگ های خنثی انتخاب نمایید. البته این نکته به این معنی نیست که کلا از رنگ های گرم در فضای داخلی خانه استفاده نکنید بلکه می توانید در عناصری مانند کوسن ها، فرش های کوچک، قابهای روی دیوار و … از رنگ های گرم با تن رنگی روشن استفاده کرده تا تعادل در رنگ محیط حفظ شود. بهترین انتخاب استفاده از رنگ های خنثی به عنوان رنگ غالب محیط می باشد. همچنین می توانید از رنگهایی مانند خاکستری، کرمی، عاجی، خاکی، وانیلی، قهوه ای روشن، شکلاتی، زرشکی روشن، آبی آسمانی و … استفاده کرده و سعی کنید از رنگها به صورت مات استفاده کنید.

– مبلمان دکوراسیون ترنزیشنال

ویژگی های سبک دکوراسیون ترنزیشنال برای منزل
ویژگی های سبک دکوراسیون ترنزیشنال برای منزل

          مهمترین و اصلی ترین بخش در هر سبک دکوراسیون داخلی، مبلمان آن می باشد. مبلمان به کار رفته در محیط داخلی به نوعی هویت آن محیط می باشد و می بایست در انتخاب آن نهایت دقت را لحاظ کرد. در دکوراسیون ترنزیشنال نیز مبلمان یکی از مهمترین بخش های آن می باشد. مهمترین مشخصه ای که باید مبلمان در دکوراسیون ترنزیشنال داشته باشد راحتی می باشد. برای خرید مبلمان مخصوص این سبک بهتر است از مبلمانی بزرگ و مستحکم استفاده شود تا فرد بتواند به راحتی روی آن قرار گرفته و احساس راحتی کند. فرم خطوط در مبلمان سبک انتقالی باید تلفیقی از خطوط شکسته و منحنی باشد. همچنین می توان برای ترکیب دو سبک امروزی و مدرن، از مبلمان راحتی در کنار مبلمان کلاسیک، کنار یکدیگر استفاده کرد.

– پارچه ها در دکوراسیون ترنزیشنال

ویژگی های سبک دکوراسیون ترنزیشنال برای منزل
ویژگی های سبک دکوراسیون ترنزیشنال برای منزل

          پارچه های به کار رفته در سبک دکوراسیون انتقالی بهتر است دارای طرح هایی باشد که مابین دو سبک سنتی و امروزی قرار گیرد. نقش ها و طرح ها در پارچه های ترنزیشنال نه باید به شلوغی پارچه های سنتی و کلاسیک باشد، و نه باید به اندازه پارچه های سبک دکوراسیون مدرن، ساده و خلوت باشد. برای پارچه ها می توان از نقوش و پترن های ساده استفاده نمود. همچنین در پرده ها نیز بهترین پیشنهاد استفاده از پرده های چین دار کلاسیک می باشد. بهتر است پرده ها را هم رنگ با رنگ دیوارها انتخاب کرده و تا حد امکان سعی بر روشن بودن آن داشته باشید تا بتوانید نور طبیعی را به راحتی وارد محیط نماید. جنس پارچه های استفاده شده در این سبک نیز بهتر است از مصالح طبیعی مانند نخ، کتان و یا حتی چرم انتخاب شود.

– نور در سبک دکوراسیون ترنزیشنال

ویژگی های سبک دکوراسیون ترنزیشنال برای منزل
ویژگی های سبک دکوراسیون ترنزیشنال برای منزل

          در سبک ترنزیشنال می توان از خود محیط به عنوان منبع نوری استفاده کرد! به این صورت که با انتخاب رنگی روشن برای محیط و استفاده از پنجره های بزرگ برای ورود نور طبیعی در فضا، از روشنایی رنگ محیط برای بازتاب هرچه بهتر نور استفاده کرد. در این سبک نیز مانند سبک های مدرن، ساحلی و … نیاز به استفاده از نور طبیعی محیط است و برای منابع نوری می توان از چراغهای سقفی و لوسترهای زیبا و کلاسیک استفاده نمود.

– اتاق نشیمن دکوراسیون ترنزیشنال

ویژگی های سبک دکوراسیون ترنزیشنال برای منزل
ویژگی های سبک دکوراسیون ترنزیشنال برای منزل

          اتاق نشیمن یکی از مهمترین بخش ها در خانه بوده که می بایست انتقال در میان سبک های مدرن و امروزی در آن به خوبی صورت پذیرد. برای این کار استفاده از مبلمان کلاسیک و مدرن در کنار یکدیگر یکی از انتخاب هاست اما می توان از مبلمان امروزی با پارچه های ساده و یا مبلمان سبک مدرن با پارچه های طرح دار استفاده کرد. همچنین رنگ دیوارها، سقف و کف خانه هم بی تاثیر در محیط داخلی نیست و بهتر است از رنگ های خنثی به عنوان رنگ غالب اتاق نشیمن و رنگهای گرم در عناصر کوچک و تزئینی استفاده کرد.

– آشپزخانه دکوراسیون ترنزیشنال

ویژگی های سبک دکوراسیون ترنزیشنال برای منزل
ویژگی های سبک دکوراسیون ترنزیشنال برای منزل

          می توانید از قفسه های مدرن و یا امروزی به همراه عناصر تزئینی سنتی و یا بالعکس استفاده نمایید. چراغهای سقفی آویزان به سبک مدرن می تواند زیبایی محیط را دوچندان نماید، همچنین استفاده از فولاد کربنی نیز می تواند تداعی کننده حس سبک دکوراسیون معاصر نیز باشد. در آشپزخانه سبک ترنزیشنال می توان از جزیره در آن استفاده نمود که حس زیبایی به محیط القا می کند.

– سبک دکوراسیون انتقالی یا همان ترنزیشنال برای چه کسانی مناسب است؟

          این سبک برای افرادی که هم از شلوغی محیط سنتی خسته اند و هم سردی و بی روحی محیط مدرن را نمی پسندند بسیار پیشنهاد می شود. سبک دکوراسیون ترنزیشنال، سبکی جدید در دکوراسیون داخلی نمی باشد و صرفا مانند سبک دکوراسیون اسکاندیناوی که بروزشده سبک دکوراسیون مینیمال است، این سبک نیز مشکلات و عیوب سبکهای امروزی و سبک های مرسوم و قدیمی را حل کرده و سعی کرده تا حد امکان، تعادل را میان آنها حفظ نماید.

——- مطالب مرتبط ——–

لاندری روم در دکوراسیون داخلی چیست؟

لاندری روم در دکوراسیون داخلی چیست؟

در این مقاله در DREAM DESIGN در رابطه با لاندری روم در دکوراسیون داخلی که محلی اختصاصی در رابطه با شست و شوی لباس است صحبت کرده ایم. با ما همراه باشید.

0 نظر

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *